Utz utz!

Jag är glaaad! :D Dagen igår var underbar. Fint väder, fint sällskap, duktig hund, roligt sällskap i stallet, duktig häst på pay&jumpen och bra tv på kvällen! Tänk vad mycket vardagsgrejjer betyder egentligen! Tisdagen var också underbar! Och denna dag har börjat toppen även den! Wiiihoo! :)

I tisdags blev jag inskriven på Stentorpet, det är ett rehabcenter där jag ska få arbeta upp min arbetsförmåga så jag kan komma igång och jobba till slut! :D Jag kommer börja med att vara där några dagar i veckan och ha olika aktiviteter för mig tillsammans med andra som går där. Sen efter ett tag när det känns stabilt och bra så kommer jag kunna vara ute på aktiviteter på olika ställen! De har nämligen samarbete med Willys ute på hälla, Resmilans ålderdomshem, Skälby trädgård ute vid badelunda och sen driver de, tillsammans med de andra rehabcentren i stan, ett eget café i skatteskrapan, en egen butik i växhuset och hjälper till med olika saker på vallby museum! Jag har redan bestämt att jag vill vara på Willys och i caféet! :) Det kommer passa mig så jävla bra!!! v.38 drar allt igång och jag längtar! :D

När man sen känner att det går bra på dessa aktiviteter hjälper de till att fixa en arbetspraktik på ett företag och har man tur och är duktig så kanske man blir anställd sen huh! ;) Jag ser framför mig hur jag tillsammans med de underbara personerna på Stentorpet kommer kunna sätta ihop mina delmål för att kunna nå slutmålet en vacker dag!!! Mjauu!! :D

I går vare onsdag! Jag hade morgonen i stallet och lilla Pudding fick följa med för första gången! :) Han var ganska rädd när jag gick förbi med hästarna, men han låg så snällt på filten och väntade tills jag var klar! När alla hästarna var ute i hagen tog jag med honom och fyllde på Lizzy's vatten och då gick han omkring i gräset utanför hagarna och brydde sig inte ett dugg om att vara rädd. :) Duktig hund!!

På kvällen var det säsongens första Pay&Jump på Hamre och det gick jättebra! Jag hoppade 70 cm med Lizzy och hon var så lugn och lyhörd inne på banan och vi blev felfria! Hon tvekade på ettan och tänkte stanna, men jag övertalade henne lugnt men bestämt och sen lyssnade hon utmärkt på mig resten av banan. :) Blir nog ett inlägg sen när jag fått bilder från igår! :) Om 2 veckor är det pay&jump igen och då hoppar vi 80 cm! :)

Over and out!/m

Ordet är ditt!
Postat av: johanna

Vad roligt att du ser fram emot rehabcentret! Och att det går bra med Lizzy, jag saknar hästarna jättemycket. Mysigt att hunden med i stallet. Jag har abstinens efter djur, vill klappa alla hundar jag ser ute på stan typ :)

2010-09-09 @ 22:52:38

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0