Fina, fina häst!

Första hoppträningen sen i början av sommaren idag och det var sååå roligt! Vi hade världens jobbigaste framridning i det varma ridhuset, men det var värt varenda svettdroppe, för hästarna blev himla avslappnade och Lizzy lossade nog i varenda muskel! Vi red i galopp i hela ridhuset och flyttade hästarna för höger skänkel in mot mitten och sen ut mot spåret igen för vänster skänkel, sedan in mot mitten och därefter bytte vi galopp och kom ut i höger varv. Sen bytte vi varv och började om. Den här övningen gjorde vi i båda varven. Lite svårt att förklara, så ehm ritade en liten skiss (a)



Efter det skulle vi travhoppa ett räcke, och jag tycker det är supersvårt att travhoppa, men Lizzy var jätteduktig!! Vi fick komma några extragånger för att jag 'fuskade undan' lite innan hindret och travade för fort x) Och jag märkte då att hon minsann kunde hoppa i trav fastän vi inte kom jättefort hihi.

Vi kom sedan på olika linjer och alternerade galoppsprången och på slutet red vi en bana. :) Jag och Lizzy behövde bara komma en gång på banan för allt kändes verkligen sååå bra och Bobo tyckte det såg jättefint ut. Vi hoppade runt 80 cm typ. :) Fick mycket positiv kritik efteråt och det var verkligen kul att höra! Många som säger att hon blivit smalare oxå, yey!

Anmälde oss till pay&jumpen nästa onsdag oxå och vi ska prova hoppa 80 cm. Ska bli kuligt!! :)





jag älskar dig :')
Puss/m

Ordet är ditt!
Postat av: Sara

bra övning, ska jag nog köra med min pålle nån dag :)

2010-09-27 @ 11:56:39
URL: http://www.saraaandersson.devote.se

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0