Kyligt värre

Det ska tydligen bli minusgrader i helgen.. Burrrrr! Känns extra kul att jag har stallet hela helgen och ska vara där på morgonen + kvällen då det är som kyligast..! Det blir till att ta fram en tjockare jacka tror jag!  ;)

Hopptränade igår och det gick väl inte som jag hade väntat mig direkt.. Allt gick bra tills vi skulle hoppa en serie och vi skulle försöka komma på 4 galoppsprång.. fast det var rätt långt för Lizzy att komma på 5. Men vi försökte och det slutade dock med att jag ramlade av, hästen tappade självförtroendet totalt och det var som att rida en tjock shettlandsponny efteråt.. Då blev jag osäker och så blev det en ond cirkel.. :(

Hon ville inte hoppa låga kryss eller något annat lågt hinder alls efter det..
:( Så vi vilade ett tag, sen fick jag komma i trav och galopp på ett lågt kryss tills hon kändes rätt normal. Sen ville hon inte hoppa en oxer på typ 70 cm så Bobo la ner det till en kryss-oxer och då hoppade hon. Så hoppade vi runt lite på det tills det kändes okej.

Mot slutet fick vi komma på en egen liten bana och då var det faktiskt en mur med och ett räcke på ca 70 cm och hon hoppade allting
jättefint och vi hade bra flyt så då nöjde vi oss där.

Kändes jättejobbigt igår och jag började t.o.m gråta.. Och det brukar jag inte direkt göra nuförtiden.. Det kändes bara så himla synd att det blev sådär.. :(

Jag hoppas att det inte är något som sitter kvar i Lizzy's huvud för jag gör allt för att se framåt i varje fall. Tänkte hoppa på söndag och sen vara med på Pay&Jumpen på onsdag. Det blir 60 eller 70 cm bara för att få tillbaka självförtroendet igen. Ska peppa mig själv så gott jag kan! Tur att jag har världens snällaste vänner, ni var så söta igår när jag blev ledsen. Tack <3


Jag älskar dig, genom allt! <3

Idag var jag ut och borstade och myste massor med henne. Emelie hade fått feber så jag ryckte in, men hann inte rida.. Tror inte det gjorde så mycket ändå, Lizzy såg väldigt trött ut efter igår. Vi hade en mysig pysselstund som verkligen behövdes, åh min fina hest! :*

När jag kom hem handlade jag smarriga pommes från pizzerian, tryckte i mig nästan allt medans jag kollade på saknade serien Vampire Diaries! Det var äntligen säsongspremiär! Har typ väntat sen innan sommaren för att se fortsättningen ju! :o Längtar redan tills nästa avsnitt, för gaaah vad spännande det var! Det ba kommer in nya lömska personer hela tiden juuuh. Mwaha!

Nu ska jag lyssna på hözzzztmusik och äta dessa godingar!



Och alltsååå iiiih! Jag bara måste ju tala om min passion för dessa söta varelser!! Vill man inte bara gosa sönder den?! :* Jag såg en liten flock med såna här söta rådjurisar när jag satt på bussen på väg till stallet idag! Fast det var inga bebisar med.. :( Ibland står det en flock i hagen och äter gräs på kvällarna hihi. Sist jag såg de så var det en flock med 2 små bebisar! :D


Ordet är ditt!
Postat av: jossan :)

sv: jaa :o

2010-10-16 @ 00:18:35
URL: http://josefineelovsson.blogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0