Super Söndag!

Eller kanske Snöiga Söndag?! Det har snöat i princip hela dagen, i varje fall mellan 7-13! Varje gång man stack ut huvudet utanför stalldörren/ridhusdörren/caféteriadörren så virvlade det av vita snöflingor överallt i luften. Det var riktigt fint, men mindre kul att det blåste stormvindar titt som tätt så man frös till is och fick snö överallt! xD


Bild på Lizzy från idag i snöovädret :*



Dagen började i varje fall med hoppträning för Tina Svane igen och idag hoppade vi olika linjer och till slut en bana med alla hinder. Min häst var trött sen igår och kändes riktigt sur ibland men vi kämpade på och jag fick igenom henne jättebra sa Tina och det höll jag verkligen med om. Även om hon la till ett par stopp så fegade jag inte ur en enda gång utan gav mig fan på att vi skulle hoppa istället! Vi hoppade många svåra linjer och titthinder och vi fixade allting galant! Hoppade en bana med 10 språng på slutet och alltihop låg på mellan 85-90 cm så jag är verkligen superdupernöjd! :D Hade tyvärr ingen som ville filma så tidigt imorse, men det kanske är förståeligt.. ;)

Resten av dagen såg ut såhär:


* Kollade på sista gruppen och filmade Isabelle & Plexus.
De var superduktiga och hoppade banan på 1-1.05 m!
Så stolt över dig gumman! :)

* Lunchade i caféterian med Isabelle och flummade som fan!
Någon var lite kaxig mot en sur kärring haha.
Matilda kom och joinade oss en stund också!

* Vi tre gav oss ut på granris-jakt i björnöskogen!
Fick med oss en hel kärra med granris till stallet,
plus en liten söt julgran som vi drog upp från rötterna haha! xD
Alla som åkte förbi på vägen stirrade som fan..
Och ja vi kanske bröt lite mot allemansrätten, men äääsch! (a)

* Julpyntade med Isabelle, Matilda, Iza och Anki och det blev superfint!
Hann inte ta några bilder men ska ta med kameran i morgon! :)

* Tog in hästarna, mockade och fixade maten.
Bytte täcken och sen åkte jag hem med Isabelle.

Vi var klara i stallet vid 16-tiden, då hade jag varit i stallet i 9 timmar! Det kändes dock inte för dagen bara sprang iväg och jag har haft jättekul! :) När jag kom hem åt jag pannkakor..! MUMS!! Slappade i soffan och kollade på Sthlm horse show på svtplay. Tog en skön dusch och kollade på parlamentet och ännu mer från Globen! :)

Nu ska jag krypa ner i min sköna säng! Hoppas ni haft en bra helg!
I morgon kommer jag dra vinnaren av den hemliga julklappen så håll utkik! :)

Puss/m

Ordet är ditt!
Postat av: Sara

ååh, vilken gullig bild :D Vad är det för täcke?

2010-12-08 @ 11:03:52
URL: http://www.saraaandersson.devote.se

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0