Snöhöhö!

Som ni säkert redan vet så är det SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ute! Inte så lite heller! Det har kommit minst 3 dm tror jag! Herreguuud..! Jag blir påmind om förra vintern då den första snön kom och sen låg det snö på backen typ till april! Så är det bye bye till bar mark nu? Vi ses i maj..!

När jag skulle åka ut till stallet var det fetingkaos kan jag tala om! Trodde jag skulle få astma-anfall när jag pulsade till busshållplatsen.. Sen fick jag stå och vänta i 30 min i snöstormen innan bussen kom! Det var inget tak på min busshållplats heller så jag var lagom frusen och genomblöt! Bussen körde i ca 10km/h för det var snorhalt och varje gång den skulle köra ut ifrån hållplatserna så slirade den omkring.. Jag tänkte shit.. den kommer aldrig komma upp för backen bredvid hagarna.. Och vem hade rätt?! Bussen slirade som faa-an och eftersom det var en dragspels-buss så var bakre delen av bussen kvar på högra körbanan, medan fronten fastnade helt snett över den vänstra körbanan och blockerade då hela vägen!

Fin illustration va? ;) Det röda ska föreställa framlampor xD
Och det vågiga är då dragspelet på bussen..! Hehe!

Anyhow.. Detta resulterade i att vi som satt på bussen fick gå därifrån i snöstorm! Jippie! Stackars busschauffören fick ringa bärgaren.. Skulle fan inte vilja vara busschaffis i det här vädret!! :o

Kom fram till stallet helt blöööt! Tur att jag byter om till stallkläder där så jag blev varm igen! :) Frös som tusan om fötterna bara, men tog av mig skorna och värmde dom en stund framför våran fläkt som vi har i stallet och efter 5 min var jag varm! :D Pulsade sedan iväg till ridsportaffären och hämtade Lizzy's nya vinter-utetäcke som jag la undan i lördags! Det passade bra, fast halsen var lite stor, men det gör ju inte så mycket för då blir den inte för kort när hon äter från marken i hagen.. ;)


Det röda tyget skimrar IRL och är riktigt snyggt! :D


Gillar att jag fick det för halva priset! ;D

Red en stund inne i stora ridhuset barbacka! Det var urmysigt och varm blev jag ju också av det. :) Hon var riktigt fin i alla gångarter. Dock så är hon fortfarande lite stel och skjuter ut vänsterbogen och har sig.. Ska försöka ta ett ridpass och böja igenom hela henne. Blir det inte bättre så tar jag nog ut en akupunktör eller massör. :)

Fick skjuts hem av snälla Anki! Det var skönt! Man vet ju inte hur mycket bussen hade varit försenad liksom..! När jag kom hem diskade jag lite, åt goda mackor och kikade på ett avsnitt från nyaste säsongen av Family Guy på datorn! Det var skoj som vanligt haha! Nu ska jag ta lite julmust och en clementin och sen blir det snart sängen. Har utsläppet imorgon så jag hoppas det inte snöar mer nu och att det är PLOGAT imorn när jag vaknar! ;)

Puss/m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0