Mys

Ida ligger och halvsover bredvid mig i soffan medan jag kikar på startlistorna för helgens tävlingar på Hamre. Det ska bli så roligt! Älskar verkligen hemmatävlingar! :) Satt idag och skrev i ordning en egen funktionärslista över vilka som ska jobba på lördagen. Ska skicka ut sms till alla imorn eftersom jag är funktionärsansvarig. Det är ett stressigt men kul jobb och det är så roligt att bli tillfrågad för då har man ju gjort en bra insats förut! Blir tredje gången nu om jag minns rätt. Hoppas vi får lite roligare väder bara, inte kul med regn hela helgen!

http://online.equipe.com/sv/competitions/1819 <--- preliminära startlistor! :)

Klippte Lizzy igår, så skönt att få bort all päls! Förstår inte hur hon har lyckats sätta så mkt päls sen jag klippte henne sist, men nog var hon lurvig så det räckte och blev över! Tog halva benen nu också och allt på undersidan av huvudet och upp till ganaschen. Nu är hon inte en skäggig dam längre. ;) Ska ta och bada henne så fort det hinns med och även frisera manen som börjar bli i längsta laget.

Hon fick vila igår och idag trimmade vi i ridhuset tillsammans med typ halva Hamre! Det var hur många hästar som helst och lite svårt att få plats, men det gick! Hon sköt ut vänster bogen rätt mkt under hela ridpasset och till slut fick jag igenom henne i skritt och trav iaf, men galoppen gick inte! Ska traggla vidare imorn. Tar nog en uteritt om vädret tillåter, det brukar gå lättare att få loss henne när hon har den där extra bjudningen som hon får när hon inte är i ett ridhus.

På tal om något helt annat så måste jag ha blivit knäpp? Har aldrig fattat grejjen med att kolla på tv-serier som alla andra gör. Men idag har jag sett både ett avsnitt av Grey's Anatomy och Desperate Housewives! Det var ju faktiskt bra! :o Kanske ska börja glo mer på tv?!

Jahapp.. ska väl berätta lite om helgen också då när jag ändå är i farten!

I fredags tog jag det lugnt och kikade på Idol och hade fredagsmyyys med katterna och chipspåsen..!

Lördagen bestod av stallet och en skrittrunda med Anna-Lotta och Wiona, fick skjuts ner på stan och bowlade på Strike med fina vänner och sen lite för mkt alkohol för vissa på det! Kvällen avslutades med fyllekäk och 'efterfest' som bestod av mig, Kai, Isabelle och Skönheten och Odjuret på dvd. Mycket vacker film! :')


I söndags var det bakisdag med Spicy Hot och sen vidare till stallet. Red en vända med Maja och Ebba. Först ut i skogen och sen fick vi rida i en plaskblöt och MÖRK paddock eftersom inga strålkastare var tända och båda ridhusen var upptagna. Trodde Lizzy skulle se spöken i varje hörn men hon gick jättefint och var hur lösgjord som helst! Emelie red ju dressyr för Karin på fredagen så det satt nog kvar sen dess. Riktigt skönt! :)

På kvällen blev det först Lword med Isabelle och sen bio med Maja, Camilla och Michelle. Vi såg Paranormal Activity 2 och jag trodde fan jag skulle dö p.g.a hur mycket jag spände mig! Vågade inte ha fötterna på golvet, satt uppkrupen i stolen och lutade mig mot Maja när det var som värst. Satt precis vid väggen under en högtalare och hoppade högt och skrek som en galning när den värsta scenen i filmen small till! FYFAN vilken läskig film! Mycket värre än 1:an för jag vågade faktiskt inte kolla hela tiden och det vågade jag på 1:an! Ingen slår ju Maja i att blunda haha, men jag var fan livrädd den här gången! Tog flera timmar att somna fastän jag hade sällskap! Huuuuuuuuuh!

Nu äre dags att sova! Upp tidigt och mata hästarna imorn! :)
Puss/m

Ordet är ditt!
Postat av: Brusella

Fin blogg !

Allt bra idag ? :)



Följa varandra med bloglovin ? :)

2010-11-03 @ 12:00:03
URL: http://brusella.blogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0