Arktisk terrorkyla!

Joråsatteehh idag blåste man bort så fort man stack ut näsan utanför ytterdörrN! Det känns som att man bor i själva Sibirien ibland alltså.. Ge oss lite mer snö istället för denna isgata på marken och dessa isiga vindar som blåser rakt igenom kläderna tack!

Var i stallet som vanligt i eftermiddags och började med att ta in hästarna. Isabelle hade blivit sjuk och fick lov att gå hem från skolan så när hon ringde och frågade om jag kunde ta hennes intag svarade jag självklart ja!

Värme mig i caféterian ett tag och berättade för de små barnen hur man gör hästarna mindre på de Irländska ängarna! Haha, jag tror Sara blev lite ledsen i ögat när hon tänkte på det.. ;p Hann med lite snack om luciashowen och även inta en chokladboll, 4 pepparkakor och lite saft, mums!

Gick ner och fixade maten och borstade pärlan som var lite suris idag och suckade högt flera gånger haha! x) Hon var nog lite trött efter att ha varit ute hela dagen i isvinden! Bestämde mig för att rida inne fastän jag bara tänkte skritta, men hade ingen som helst lust att blåsa bort ute så. Gick till ridhuset samtidigt som Iza och Kate.

Red ca 30 min i skritt och lite trav på Lizzy och hon kändes riktigt trött. Anki frågade sen om jag ville jobba Kate lite och det ville jag såklart.. ;) Så då bytte vi hästar hehe.

Iza fick rida Lizzy för första gången och gud så söta de va!!


Jag blev ponnyryttare för en stund och hej va jobbigt det var!
Helt svettig efteråt haha, men kul vare! :)

När vi skulle hem lyckades Anki låsa in nycklarna i bilen så det blev att vänta på hennes snälla bror som åkte efter extranyckeln och kom ut med den! Så går det när man ska skynda sig hem! Då lägger man nycklarna bredvid hundburen i bakluckan och så pang stänger man! Sen kommer man på att man la ifrån sig nycklarna.. ;)

Nu är klockan sådär mycket igen.. och jag som skulle kolla på Vampire Diaries som jag inte har hunnit än! Men får väl göra det imorgon dååå.. Måste sova strax, har ju morgonen i stallet tomorrow!

Herrå!/m

Ordet är ditt!
Postat av: elaajnaaa

vi har snö i linköping, och tro mig, snö som blåser i fucking storm rakt i ansiktet är ingen hit... går ju inte ens att ha ögonen öppna vafan :P så var glad för dina isiga vindar utan snö din jevel! ;D

2010-11-23 @ 23:56:43

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0