Ponnytävling!

I fredags tog jag med mig sötishunden Pudding på morgonen och åkte till Hamre. Vi var framme strax efter 9 och möttes av ett par nervösa mammor och barn med finfina ponnysar som var redo för en liten tävlingsdag! Det var dags för Maya och Iza att åka på sin första tävling med ponnysarna Kate och Misty! Vi åkte till Myrby Gård och efter att vi gått banan tillsammans så började de skritta fram i paddocken.



Iza på Kate och Maya på Misty!

De fick rida och hoppa fram i ridhuset och sen var det dags för första klassen som var en Clear Round. Båda ekipagen hoppade 50cm. Iza och Kate var först och kom runt med 8 fel. De var superduktiga och Kate var lite tittig så det blev 2 stopp. Maya och Misty var felfria och fick en rosett. :)

Andra klassen var en bedömning A:0, dvs att den med snabbast tid och minst antal fel vinner. Där tävlade de 5 privatryttarna mot varann och det var 3 stora hästar och så Iza och Maya.

Iza och Kate hoppade 50 cm även i denna klass och nu hade jag peppat Iza att ta galopp mot varje hinder och det gjorde hon och till hennes lycka kom de runt felfritt! :D Maya och Misty debuterade 60 cm och även de var felfria och med en bra tid! :D

Vid prisutdelningen fick vi se 2 överlyckliga och stolta små tjejer som hade kommit 2:a respektive 3:a!! Jag var så stolt så jag trodde jag skulle spricka! Och jag kan säga att Mia och Anki var minst lika stolta som föräldrar! ;)



2:a placerade! Maya med vita b-ponnyn Misty! <3




3:e placerade! Iza och c-ponnyn Kate! <3

Ska fixa ihop en film imorn med musik och grejs! Lägger upp den i bloggen sen så får ni se på fina ritter! :) Jag älskar er mina duktiga små ponnyryttare! Ni får mig alltid på bra humör i stallet och det är så himla kul att få coacha er lite! :) Ni är så duktiga! <3



Kan man vara sötare?! ;D

Bloggar mer om helgen imorn!
Natti!/m

Ordet är ditt!
Postat av: jessicus

Såå duktiga & världens sötaste!! Lilla favorit-Maya har blivit så stor & duktig! Snart får man väl se henne på Baccilur oxå ;)

2010-11-08 @ 00:17:18
Postat av: Jonna

ÅÅh ponny ungar är så söta! Läntar tills jag får åka iväg på tävling med Felix!

2010-11-08 @ 00:30:50
Postat av: Brusella

SV Tack så mycket ! :D

2010-11-08 @ 10:38:06
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Mia

Det var super kul att du ville följa med och coacha Maya samt filma - det var väldigt uppskattat. Du är en av Mayas idoler!!!

2010-11-10 @ 20:53:53

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0