vi behöver bara sjungaaa!

Lyssnar på en gammal goding häähää! Martin med Fiskar som viskar! Den är faktiskt riktigt bra! ;D Den finns med på min nya fina spotifylista. Här är en länk om någon är intresserad.. ;) my music! På tal om spotify så gillar jag skarpt den nya versionen där man kan dela allt med sina facebook-vänner. Jag beundrar människorna som kommer på sånt här, ni borde få nobelpriset eller nått.

Något jag däremot stör mig väldigt mycket på är all töntighet i samband med Kronprinsessan Victorias och Daniel Westlings bröllop! Jag antar att ni också har sett något som tillhör 'bröllopsserien' eller vad det nu heter. Chokladkakor i olika smaker, chokladaskar i typ 15 olika storlekar, Frödinges egna frysta bröllopstårta, nått specialkaffe o.s.v! Snart kommer det väl toapapper i guld?! Hela grejjen är så extremt överdriven.. ;p

Och sen det här att man inte får sjunga Svenska Nationalsången i skolorna på Sveriges Nationaldag!!! Är det for real?! Seriöst?! Tydligen så är det för att 'Sången har använts i rasistiskt syfte'. Så för att en minioritet av Sveriges befolkning använder våran Nationalsång på ett felaktigt sätt så ska vi sluta hedra vårat land? Vad ger det för signaler? Jo, det ger signaler att Sverige glädje likt låter rasisterna ta det dem vill ha och använda det till sin fördel!! Om Sverige ville bekämpa rasister skulle ju en bra signal vara att strunta totalt i deras beteende och fortsätta hedra Sverige! Åtminstone en dag om året..?! De har väl använt svenska flaggan också, ska vi då sluta ha flaggan på högstång vid diverse högtider och flaggdagar? Som slutkläm vill jag bara säga; Det här hade aldrig hänt i Norge!



Well, nog om klagomål eller? Nej faktiskt inte! Igår läste jag en helt hemsk berättelse på facebook om en 5-årig hund som blivit totalt felbehandlad av självaste Polisen. Jag lägger in ett utkast från berättelsen så får ni gå in och läsa vidare om ni känner det relevant.

Mayas story kortfattat:

Maya är en tik på fem år, en blanding mellan amstaff och bullterrier. Hon är en lugn famlijehund som just fått fem valpar, men hon har inte mått riktigt bra efter förlossningen. I början av april vill en bekant till Mayas mattes sambo komma på besök. Han är polis, men inte i tjänst. Han ombeds inte komma på grund av valparna som då bara är en vecka gamla, men kommer dit i alla fall. Han - eller åtminstone en påse med en flaska innehållande alkohol som han bär med sig - luktar sprit. Inne i lägenheten närmar han sig Maya som står mellan honom och valparna och hon skäller varnande. Han fortsätter fram mot henne, och när hennes skall fortfarande ignoreras och han böjer sig fram mot henne biter hon honom i hakan.

*
Bettet tar illa och mannen måste sys med 30 stygn. Han återvänder samma kväll och hämtar sin spritflaska. Några dagar senare kommer han igen, då för att kräva ett väl tilltaget skadestånd, som han inte får gehör för - då polisanmäler han Maya utan att berätta hur det hela gått till.

* Polisen kommer utan förvarning och omhändetar Maya, i strid med kraven i tillsynslagens 11§. Valparna tar de också med sig, utan att ha något giltigt beslut om det.<

* Maya bedöms som farlig och får stå kedjad i en bur. Valparna flyttas först men läggs sedan in till henne, och panikslagen försöker hon skydda dem från de bryska omgivningarna. Hon bedöms som aggresiv och farlig (senare visar det sig dock att hon haft svåra smärtor p.g.a. akut sjukdom)<

* Polisen beslutar att Maya skall avlivas

Hon är i skrivande stund fortfarande dömd till att avlivas på grund av detta, men folk i hela Sverige skriver på namninsamlingen för att rädda henne och djurens jurister jobbar hårt för att få henne fri! Agera du också!

Här kan du läsa hela berättelsen http://djurensjurister.se/maya.php
Här kan du skriva på namninsamlingen http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Maya

Sprid gärna detta till familj, vänner och bekanta. Tillsammans kan vi rädda Maya!



Hua! Nu har jag fått skriva av mig ordentligt känner jag. Har varit upprörd sen igår kväll när jag fick läsa om den stackars hunden och hennes valpar.. Jag hoppas verkligen att hon får komma hem till sina bebisar snart och att hon får leva för som hon har behandlats och blir behandlad är en ren skam för mänskligheten! Förstår inte hur man kan behandla ett djur så. Usch..!

Men på tal om djur så har i varje fall mina djur det bra! Badade äntligen min smutsiga häst igår eftermiddag! :D Nu är hon alldeles len i pälsen och glänser som en liten diamant tihi! Hade morgonfodringen idag och satte faktiskt på henne täcket fastän det är rätt varmt.. Jag tänkte att hon iaf kan få hålla pälsen ren en dag innan hon rullar in massa damm.. ;)

Ska tillbaka till stallet i eftermiddag för att rida ut i solen på prinsessan. Sen blir det att kolla på Tina Svane träningarna i paddocken. :) Hade tänkt att vara med själv faktiskt, men pengarna räckte tyvärr inte till det denna månad så det får räcka med träningarna för Bobo. :)

Nu ska jag äta lite frukost och sen ta en dusch tror jag!
Over and Out/mikeli

Ordet är ditt!
Postat av: Internationella dressyrbloggen

Läs om de svenska ponnyryttarnas framgångar i dressyr under internationella och nationella tävlingar!

Uppdateras av Sveriges bästa ponnyryttare!

2010-05-09 @ 16:20:05
URL: http://svenskponnydressyr.blogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0