Snel hest

Min hest kom hem till Hamre igen i måndags och hon har en liten gräsmage oom vi säger så.. ehe. Det som är bra är att jag nu iaf har typ 1 månad på mig att få henne i rätt bra hull innan vi ska börja träna igen. I tisdags red jag ut på en långtur, ända bort till ikeafälten och tillbaka. Det går liksom inte att rida i skogarna för myggen äter seriöst upp en! Jag fick 11 myggbett under ridturen och då var vi knappt nära några träd. Fatta hur uppäten man blir i björnöskogen liksom..! :o Det är inte kul för hästen får dessutom panik av alla myggor och bromsar!

Det var i varje fall riktigt skoj att rida! Vi var ute i ca 1 timme, sen travade jag henne lite i paddocken, hon var så pigg och glad hela ridturen och ganska rädd för allt hehe. Men hon var duktiiiig som gick förbi massa läskiga saker! Det var typ massor med hundar vid hundkapplöpningsbanan och tält och grejjer, hon steppade lite grann där men gav sig när jag pratade lugnande med henne. Så stolt över min gris! :*



Igår longerade jag henne ca 30 min i paddocken och hon var så duktig och trampade under sig ordentligt med bakbenen och sökte sig neråt fastän hon inte hade någon inspänning alls. :) Efter det gick jag med henne runt hagarna så hon fick skritta av sig lite.

Ska åka till stallet om typ en timme, har kvällsfodringen vilket jag tycker är väldigt mysigt. Gillar att vara i stallet när det är lite svalare och bara stå och mysa med hesten när kvällssolen skiner in genom tegelstallets små fönster. ^^

Förövrigt så kanske det rullar in lite pengar nästa vecka.. Hoppas verkligen! Skulle behöva lite att lägga undan så jag kan införskaffa mig en ny mobil. Min dog ju efter konserten.. Den går inte ens att sätta på nu.. ;p Så jag har min gamla mobil som bara funkar att prata i om man använder högtalarfunktionen, liiite drygt!

Lördagen vet jag iaf blir spikad, då ska nämligen min snela hest extraknäcka på en svensexa! Så då skulle jag få lite cash hehe, ska såklart köpa godis till Lizzy för lite av pengarna, men resten ska sparas!



Annars då? Jooo, jag och min sötaste Isabelle har faktiskt varit ihop i ett halvår! Mihihihi, igår firade vi liksom hela 6 månaderrr! Vi har bestämt att vi ska fira det sista helgen i juli då båda har fått pengar. Dessutom är hon ledig en vecka efter den helgen så vi tänkte fira det på samma gång. Den 9:e augusti börjar hennes provanställning på Ica Lagret, är så glad för hennes skull!! :) Samma datum ska jag ringa och få en tid på Stentorpet för att kolla in hunddagiset och sådär! Det går bra nu, kompis det går bra nu! :D

Nu är det dags för lite krubb, sen ska jag ta bussen till stallet!
Pussdååe!/m

Ordet är ditt!
Postat av: Kim

Min pojkvän jobbar på Ica Lagret ;) hoppas det går bra för henne :)

2010-08-01 @ 10:52:12
URL: http://missducky.eu

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0