En molnig tisdag

Det känns ju sjukt skumt att det inte är sol ute, där ser man hur bortskämd man blir med fint väder. Det ser kallt ut när man tittar ut genom fönstret och jag sitter här i soffan med en filt runt fötterna för att inte frysa. Två fönster är öppna. Det har ju varit så stekande hett att man haft dem öppna i flera veckor nu så det känns fel att stänga!

Sommaren är nog den bästa årstiden enligt mig. Jag mår så mycket bättre när jag slipper lägga energi på att frysa, klaga på att det är kallt och klä på mig massa lager med kläder. Allting blir så mycket lättare på sommaren!

Jag har kommit fram till några grejer när det gäller mig själv. Förra sommaren hade jag sjukt skoj med mina vänner och vi festade extremt mycket och jag trivdes med det. Den här sommaren däremot känns det inte lika viktigt. Jag tror kanske att jag har blivit lite äldre i själen och inte bara ser fram emot att festa och fara omkring..? Ibland känner jag mig tråkig som inte alls har lika stor lust att festa som majoriteten av min umgängeskrets, men samtidigt så tänker jag såhär.. Om jag nu inte tycker det är kul, varför ska jag slösa pengar och tid på att göra det flera dagar/kvällar i veckan? Jag vill ju hellre göra det jag tycker är riktigt kul liksom! Och med risk att låta som en pensionär nu så har jag kommit på att saker som jag tycker är riktigt kul faktiskt är;

* Gå in på myrorna och kika runt efter snajjsiga fynd
* Möblera om och göra fint i hemmet
* Gå runt på Vallby Museum
* Chilla på biblioteket
* Mata änder i vasaparken
* Planera mysiga utflykter och sedan åka på de planerade mysiga utflykterna ^^
* Leka med mina catz och vara ute på landet hos min hest vid betet
* Kolla på filmer av alla slag
* Bara sitta och njuta av livet någonstans där jag trivs

Då var man pensionär dåå..! Jag blir lite rädd när jag läser min lista, men det är ju så det är nu. Jag tror att jag kanske har festat klart sådär som man gör när man är ung, vild och galen. Jag känner inte att jag behöver det alls längre. Kanske är det bara en period eller så har jag helt enkelt växt ifrån det. Vad vet jag, jag vet i varje fall att jag trivs med mina nya intressen och att jag även kan festa ibland och tycka det är skoj utan att dricka mig aprak. Det känns skönt, för jag vet att jag har druckit väldigt mycket i perioder förut när jag mått riktigt dåligt. Jag ser det här som ytterligare ett tecken på att jag börjar må bättre! :)

Nehe, om man skulle ta tag i dagens små måsten? Jag ska ringa ett samtal och sedan ta mig bort till bibblan. Ska kopiera ett papper åt Isabelle och ska passa på att kolla runt lite bland böckerna, kanske hittar något intressant! (Shit, jag låter verkligen som en vuxen tönt haha^^)

Jag lyssnar iaf fortfarande på modern musik! Så än är det inte helt kööört.. ;)
Pussdåe! /m

Ordet är ditt!
Postat av: elena

haha va du är söt! välkommen till pensionärshemmet när du känner dig mogen, jag väntar tålmodigt ;)

puss pårej! <3

2010-07-08 @ 00:06:18

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0