till jessicus

Jag har fått en del klagomål angående mitt dåliga bloggskrivande, så nu tänkte jag författa ett oerhört intressant inlägg om min resa hit till Gotland. Självklart kommer jag att lägga in några spännande och ytterst vackra bilder så att ni verkligen kan leva er in i hur det var att resa från den stora staden Västerås till den lilla staden Visby i 6 timmar och 50 minuter.

Det började i Västerås, jag tog bussen ner till Centralen och hoppade på ett InterCity tåg klockan 15:53 till storstaden Stockholm. På tåget fick jag sitta bredvid en herre som varken kunde prata, le eller göra några minspel med ansiktet överhuvudtaget. Det enda han gjorde var att stirra lite på mig för att sedan spela patiens på sin flaschiga Iphone resten av resan. Som tur var satt jag innerst och kunde roa mig med att titta ut genom fönstret och skåda det vackra snötäckta landskapet som svischade förbi i en hastighet som nästan fick det att pirra lite i magen.



16.53 var jag framme i den stora hufvudstaden och tänkte då svänga förbi skräpmatshörnan inne på centralen, även kallad McDonald's. Men nej då, där höll det på att byggas om så jag fick minsann gå till Vasagatan 24 som då skulle vara "nära" påstods det. Inte fan är det nära när man är klen som jag och dessutom ska bära en väska som väger 20 ton utan att försöka se klen ut. Det blir extra svårt när man får ett astma-anfall av att bara lyfta väskan upp på axeln, men trots allt så överlevde jag.

Tiden tickade iväg sakta men säkert och 18.20 var det tags att ta båtbussen till Nynäshamn. Det var sjukt tråkigt att åka buss, jag försökte konversera med mina medresenärer men jag möttes bara av bitch-blickar och mummel.. Jag valde istället att lyssna på musik och halvsova i de 50 min som resan tog.

I Nynäshamn fick jag vänta i ca 30 min på att få gå på båten. De sista 15 min bestod av att folk tryckte sig fram till dörrarna som att det var någon jävla tävling eller kö till en konsert..?! Jag fattade ingenting men hängde på och gick såklart med lika raska steg som resten när man väl fick gå på båten.

I 3 timmar skulle jag nu sitta på en så kallad "ekonomiplats" i restaurangsalongen, dvs det doftade mat och folk åt tacobuffé till höger och vänster och där satt jag med min twix och 50 cl cola.. Det kändes lite fail om jag ska vara ärlig. Nästa gång jag åker båt i 3 timmar ska jag fan ta med mig ett eget spritkök!

Till den exotiska båtresan hör även att det inte fanns någon mottagning på mobilen i ca 2,5 timme. Så vad gör man när man inte kan smsa sönder tummarna eller prata strunt med någon random så tiden rinner iväg? Jo, man sitter och tittar på folk, analyserar och filosoferar. Till slut smyger man in i vilosalongen där man egentligen inte har biljett för att vara, sätter sig tillrätta i en skön stol, lutar ner ryggstödet och faller in i någon slags halvdrömsömn. När man vaknar är man förmodligen nästan framme.



Hur som helst så var det värt all restid, för när jag kom fram möttes jag av min fina Isabelle och det var så himla underbart att få krama om henne..! Vi fick skjuts ut till hennes mormors stuga där vi skulle sova och det var så mysigt att sova vid hennes sida!! Jag är så trygg med henne att jag inte kan förklara det i ord. <3

På måndagen tog vi det bara lugnt, kikade på Madagaskar 2 och skrattade ihjäl oss, eller iaf jag. ;) Åt god mat med hennes familj och bara slappade. På kvällen skjutsade hennes mormor ut oss till stugan på landet där vi skulle sova ännu en natt. Vi gick in och hade köpt chips och cola och gjorde oss redo för en tv-kväll då Isabelles mormor ropar utifrån att hon har kört fast med bilen..! Och det var inte så lite heller!! Hela ena sidan av bilen var nerkörd i en snövall i UPPFÖRSBACKE och vi funderade på hur fan det här skulle gå att fixa..?!

Efter att ha skottat med en sopskyffel utan vidare resultat gick vi smygandes över till grannhuset och hittade som TUR VAR två snöskyfflar. Det var kolsvart så tacka gud för att vi hade en ficklampa att lysa med. Isabelle skottade fram bakhjulet och jag framhjulet, sen hjälpes vi åt att skotta undan det värsta längs sidan på bilen. Efter typ en halvtimme så satte sig min skillade brud i bilen, backade ut den och körde sen snabbt och snyggt som faa-an upp över backen och hennes mormor kunde nu äntligen få köra hem till stan. Vi var fett jävla grymma som fixade det där kan jag säga!! We have them skillzz!! ;;

Det blev family guy och massa mys hela långa natten sen, vi somnade som stockar vid 3 efter att någon random snubbe/snubbinna(?!) ringde till Isabelle 03.02 från något nummer vi inte kände igen. Det läskiga är att när jag pratade med Jessica på msn idag så hade samm nummer ringt henne 03.05.. :o Hon har försökt ringa upp men det går inte att komma fram..? SKUMT! Vem ringer så sent på en måndagnatt liksom? Och till 2 personer ur samma umgängestkrets på okänt nummer..? Hmm..

Jahapp, idag har vi bara slappat än så länge, eller Isabelle är duktig och jobbar medans jag sitter här och degar. Snart är det nog dags för en dusch och lite senare blir det film i guess. Leka lite med barnen också kanske om dom törs vara lite socialare idag hehe. ;)

Fan vad långt inlägg det blev haha!! xD Hoppas ni har det bra in westarows!
Jag saknar er och mina djur väldigt mycket redan!
PUSSSSSSSSSSS! /m

Ordet är ditt!
Postat av: jessicus

alltså haaaahaaa xD jag hade velat varit med dig på den långa resan från västerås till visby! då hade det varit folk som kollat på OSS och inte du som kollade på dom ;; häähää!

jag saknar dig din bajjjjjzz, fastän det bara gått typ.. öhm nån dag! kom hem nu!! jag vill oxå komma bort ett tag.. varför tog du inte med mig för?? det gör mig iaf kladis att läsa att du har det bra och sådär ^^ happy för din skull serru ;* när du kommer hem igen har du inget val, då ska du träffa mig!!! grr.. parteeey i helgen aight ;; puss bästa syster <3

2010-02-09 @ 14:34:02

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0