Dagens ridpass

Idag fick jag massa hjälp av två söta stall-tjejer! Josefine hjälpte mig att borsta och sedan var hon och Sara hinderpersonal åt mig. De hjälpte mig att bygga fram, höja/sänka och bygga bort. Tack gullungar! :*

Red i paddocken och planen var att få henne lyhörd på stora ytor och även att hoppa lite ordentligt eftersom träningarna börjar snart igen. I början av passet var hon riktigt lat och ville inte alls gå framåt. Jag galopperade igång henne några varv i hela paddocken. Gjorde några byten då jag vet att hon gillar det och blir lite pigg och glad! Efter det blev det lite mer fart på de små bakbenen.. ;) Jag struntade i hur hon gick med huvudet och bara red på ett tag, och efter att vi hoppat fram lite över ett pytte-räcke så kändes hon lite mer arbetsvänlig.

Höjde räcket till typ 70 cm och det gick riktigt bra i båda varven! När det blev 80 cm kände jag hur min feghet kom krypandes och jag höll i henne lite för mycket de sista 2 sprången framför hindret. Så då sa Jessica (Som red runt på Svante samtidigt som vi red) åt mig att lita på att vi kan och våga galoppera på, så då gjorde jag det och det kändes så läskigt för jag har inte hoppat på hela sommaren..! (a) Men hur som helst så blev de sista 2 sprången mycket bättre när jag vågade släppa lite på min kontroll! :)

Sen hoppade vi en 3-studs och det gick toppenbra! Hon älskar studs och jag tycker det är jätteskönt att bara behöva koncentrera mig på min sits och tempot och inte behöva tänka på om hon hoppar eller inte, för hon stannar i princip aldrig på studs. Travade av henne i låg form och Sara fick skritta av. :)

Vi hade tur med vädret, för det började seriöst spöregna och åska precis när jag hade ridit klart. Skritt-turen blev lite blöt för Sara och Lizzy men de klarade sig rätt bra eftersom stallet ligger så nära. ^^ Jag pysslade och borstade henne efteråt medan åskan mullrade och regnet piskade utanför, så himla mysigt var det!

Josefine filmade oss lite, så lägger in klippet när hon skickat över det. :)

Puss/m

Ordet är ditt!
Postat av: isabull

va mysigt det lät bubiz-ansikte :*

2010-08-17 @ 23:31:11
Postat av: jessicus

ja ni kan ju och se så bra det gick när du vågade! ;)

2010-08-18 @ 14:54:47
Postat av: josefin

så bra att du vågade :D



förresten kolla gärna in på min blogg

har både bilder på min hästs outfit

http://ledner.blogg.se/2010/august/dressyr-1.html



och en tuff billig outfit från hööks, va tycks?

om du har bloglovin, skriv, så följer jag dig! ;D

kram!

2010-08-19 @ 09:19:59
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: Sara

Hejsan vad ska du göra idag då??

2010-08-19 @ 09:39:00
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0