Dagens ridpass

Blev en uteritt med Maya på Misty, Iza på Kate och Charlotte på Cazzandra. Hela ponnygänget och så jag då hehe. Mia följde med och gick så jag babblade massa med henne medan ungarna red alla tre i rad och verkade ha superkul. 10-åringar alltså, sötaste ungarna! :) Vi skrittade hela åsen och sen red vi i paddocken efteråt. Lizzy kändes väääldigt trött och seg, så nu har jag ökat hennes havre.. ;) Men iaf så travade och galopperade jag fram henne ordentligt och sen orkade hon jobba på hyffsat. Hon kändes trött och jag var också rätt seg, så jag ställde inte direkt några högre krav på ridningen idag, då hade det nog inte slutat så bra.. ;p

Det stod ett kryss framme så jag jobbade henne i galopp på en volt runt det i både varven. Hon lyssnade superbra och kändes riktigt fin. Sen höjde jag det lite och då kändes hon helt plötsligt jätteloj så vi fick hålla på några gånger innan hon faktiskt jobbade på med bakdelen och inte bara sprang på med slappa ben! Hon var helt svettig och jättetrött när vi skrittade av stackarn. Tur att hon får mer havre nu. Ska nog köpa hem betfor också!

En söt bild på betarN som Josefine Elovsson har tagit
Gillar hennes rynkiga mule! ;D


Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0