paramore!

Idag har jag haft en helt awesome dag! Vaknade rätt tidigt och bara tog det lugnt innan jag cyklade iväg till stallet. Vädret var ju hur skönt som helst och det var verkligen sommar ute! Träffade Julia på väg ut till stallet, stannade och snackade en stund med henne, trevligt! Vi har inte träffats så mycket nu sen hon slutade rida. Men idag hann vi dela några meningar i varje fall. :)

När jag kom till stallet plockade jag in min häst från hagen och sen kom Majababy och vi segade oss rätt mycket och stekte i cafeterian och lite sådär innan vi red ut på våra damphästar. ;D Eftersom vi inte var snabbast så blev det rätt mörkt medans vi red och min Lizzy var seriöst rädd för allting haha! Hon stannade t.o.m framför ett par travbommar innan hon med feghet travade över! Och varenda gång det kom en människa eller häst på gångvägen runt paddocken så slängde hon sig åt sidan, sötnos! Men när hon väl koncentrerade sig så gick hon hur bra som helst! :)

Det var rätt mycket folk på Hamre när vi cyklade hem, för imorn börjar SM & NM i voltige! Det ska faktiskt bli askul att titta på. Jag gick nämligen i voltige när jag var 13-14 år och jag kommer ihåg hur kul det var! Det ser så lätt ut när man utför sina övningar, men fan vad svårt det är att hålla balansen på en häst som galopperar runt! Min vackra sköthäst Challe ska vara med och tävla och han ska även vara med på invigningen imorn och göra sitt och Kajsas specialnummer, nämligen utföra voltige i mörker och med en ljusslinga längs kroppen! Han må vara världens snällaste häst som kan vara helt cool och göra något sånt inför massa publik och dessutom i ett mörkt ridhus! De uppträdde med det på julshowen i vintras och jag kan nog säga att hela Hamre hade gåshud efteråt. :') Challe har fått ett fint swarovski pannband nu lagom till SM-tävlingarna! Han kommer bli så fin! :D 


 Challe och Kajsa SM -08                    Ett pannband med vita stenar har han fått :)


Från det ena till det andra.. Gissa om jag blev överlycklig när jag kom hem idag och läste att Paramore kommer till Sverige den 30 november!! :D Det roliga var att jag t.o.m satt och tänkte på det när jag cyklade hem från stallet. Jag undrade liksom när de tänkte komma hit igen. Och så när jag loggar in på bdb får jag reda på att de faktiskt kommer redan i november! Lyckan var total och jag ringde till Carro och vi började genast att planera allt och var helt ivriga! Biljetterna släpps imorn och vi kommer bevaka ticnet.se och köpa en varsin så fort vi kan!! :D


Hur snygg är inte Hayley Williams då!

Nu ska jag lyssna på paramore tills jag somnar! Imorn ska jag fika med MajaBaby på stan, sen blire stallet och troligen filmkväll!

pusspuss! /m


Ordet är ditt!
Postat av: Mio

Woho tjibbelidib ! önskar att man själv hade råd att åka på paramore -.-"

2009-09-11 @ 01:08:04
Postat av: majababy

hihi lizzy var suuperfiin :D

längtar efter min smarriga chailatte!!!!

2009-09-11 @ 07:20:06
URL: http://majaolivia.blogspot.com

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0