Tisdag

Idag har jag inte direkt någon inspiration till att skriva blogg så det får bli ett kort litet inlägg! Har varit i stallet och tagit hand om både Lizzy och Challe idag. Challe fick vila då han fortfarande inte har någon sko på vänster fram och hoven såg väldigt ledsen ut.. Som tur är får han en ny sko på sig imorn!

Lizzy fick gå i ridhuset idag och jag joggade henne samt gjorde några små dressyrövningar. Jag red lite skänkelvikning och slipade på galoppfattningar samt avsaktningar till trav då hon gärna slarvar med båda delarna. På slutet gick hon riktigt fint och var jätteavslappnad i båda sidorna. Vi lyckades göra ett rent galoppombyte på diagonalen och när jag travade av henne red jag på halvlånga tyglar och reglerade farten endast med sitsen. Hon var lite trött att rida idag då Emelie var ute och konditionstränade henne igår, men hon gjorde hela tiden sitt bästa och var riktigt rolig att rida idag! Rosanna hade sin kamera med sig så Filippa tog några bilder på oss som kommer här.

 
Försök att ignorera betesmagen (a)

 
jobbajobbajobba!


Lizzybus! <3

Imorgon ska jag ta tag i att klippa av pälsen på den lilla lurvbollen! Har fått låna Mias klippmaskin, väldigt snällt av henne! (Jag vet att du läser min blogg ;) tihi) Tar nog en före och efterbild som ni får se imorn i bloggen. Hur tidigt brukar ni klippa era hästar? Jag brukar i vanliga fall inte klippa Lizzy förrän i början av november, men i år har hon skaffat sig någon himla björnpäls så nu får jag börja redan i september trots att hon inte är någon trimmad tävlingshäst. Hon blir så himla svettig efter att vi ridit henne att det nästan är synd om henne ju. :p

Nu ska jag läsa alla bloggar som jag bevakar och sen blir det sängen. GO'NATTEN! /m


Ordet är ditt!
Postat av: emelie

VÄRLDENS sötaste och bästa häst!:*)

2009-09-22 @ 23:24:36
Postat av: sandra

Jag vill också klippa av min lurvboll pälsen. Sämsta konditionen på länge hehe ;D

2009-09-23 @ 10:26:40

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0