boom boom

Ibland undrar jag vad som egentligen händer i kroppen och i hjärnan när man får en s.k. ångestattack? Vad är det som gör att man först blir alldeles skakig, arg, galen och panikslagen? Och varför blir man sedan så "off" att man bara ligger i sängen i flera timmar och stirrar i taket? Var kommer tomheten ifrån och varför känns det som att man aldrig har åstadkommit något bra i hela sitt liv? Varför blir man sedan så trött att man kan sova bort hela dagen och inte ens bryr sig om att svara i telefonen när det ringer eller när man får ett sms? Vad är det som gör att man inte ens orkar gå upp, klä på sig och kanske bara läsa en bok?

Såna här dagar går det inte att tänka positiva tankar eller att tänka "ässch jag fixar det här". Det funkar bara inte för man är helt blockerad av onda och negativa tankar som etsat sig fast i hjärnan.

Idag var en sån dag för mig.



Mitt busfrö till häst har tränat dressyr idag med min medryttare Emelie. Det var meningen att jag skulle åka ut och titta på träningen, men det blev inte så. Hon hade i varje fall varit lite pigg och busat iväg i paddocken nån gång och inte varit så fokuserad hehe. Emelie var iaf nöjd och Lizzy hade jobbat på mellan busen för hon fick ta sig ett bad efteråt då hon tydligen hade luktat väldigt äckligt och varit jääättesvettig! Hästdeo kanske borde bli den nya flugan? ;)


Emelie & Lizzy


Ordet är ditt!
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Så söt häst :)

2009-09-03 @ 17:39:00
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0