friday night

Jag lyssnar på en massa svensk hiphop via youtube och jag gillar't! ;D Katterna busar runt i lägenheten och jag verkligen älskar ljudet av att jag inte är ensam. Det är mysigt med 4 st katter, jag vill inte behöva lämna ifrån mig en av kattungarna sen! ;( Men det kommer ju bli så.. Det är nästan för trångt med 3 katter, men det får gå, för jag älskar dem ju allihopa! Ida, Tuvis och lilla bus-Maya! <3

Tänk vad fort den här dagen har gått egentligen. Och alla dagar.. Jag kan inte fatta hur tiden bara springer iväg. Snart är det juni och det är dags för hästarna att få semester och få äta gräs hela dagarna. Det kändes liksom som att det nyss var vinter och en massa snö utanför dörren..? Jag längtar tills jag kan släppa min häst på bete. Det känns så skönt att få låta henne gå där och bara vara häst, hon älskar det verkligen. Samtidigt så blir det mycket friare för min egna del. Jag behöver inte åka ut och mocka, borsta, rida och pyssla varenda dag utan kan mer ta dagen som den kommer! Och finns det något mysigare än att åka ut till beteshagen en skön sommarkväll och rida ut barbacka själv eller tillsammans med en kompis och bara njuta av livet? Det är svårslaget! :) Hästar är verkligen det absolut bästa jag vet!! <3


Jag och Lizzy på betet förra sommaren :')




 
Lizzy poserar i kvällssolen i sommarhagen förra året :)


Jag vet inte än om jag har något jobb i sommar eller om jag kommer att vara helt "ledig". Jag har sökt jobb som ridlägerledare på ett ridläger som ligger utanför Sala, men jag har inte fått något svar därifrån än. Tanken är att jag ska ringa dit på måndag och höra mig för om de fått min ansökan och när de tänker ge besked. Den 7 juni ska jag i varje fall jobba som röstmottagare då det är Europaparlamentsval. Jag är inte aktiv inom politik eller så, men för några år sedan fick jag jobbet genom en arbetskamrat då det var riksdagsval och då blev jag automatiskt registrerad som utbildad röstmottagare och fick därför hem en förfrågan om jag ville jobba som det nu i år, och självklart tackade jag ja. Lönen ligger på 165kr/timmen och är dessutom skattefri! :D

Jag ska även samla mod till mig och ringa ett samtal nästa vecka till en elit-ryttare och fråga om hon möjligen behöver hjälp i sitt stall någon vecka nu under sommaren. Det skulle vara kul om jag fick något jobb så jag slipper gå och rulla tummarna helt och hållet i sommar. Jag är redan ganska rastlös efter att ha gått hemma ända sen 1:a januari.. :P

I helgen skulle jag och Lizzy ha tävlat på söndagen, men jag strök mig igår kväll. Dels för att jag inte hade fixat någon skjuts dit än och dels för att jag verkligen inte är sugen på att tävla just nu. Jag hade säkerligen kunnat ordna en bil att låna, men det kändes inte värt besväret eftersom jag inte har någon egen motivation till att ställa upp och hoppa. Jag känner i alla fall att jag har valt rätt. Det är bättre att vänta tills jag känner mig mer säker och redo igen. :) Jag följer iaf med dit som lite hästskötare och hejarklack! Det kan behövas då Hamres lag ligger näst sist och alla ryttarna inte är så jättetaggade! Så jag ska göra mitt bästa för att få dem att slåss om segern maha! ;D HAMRE HAMRE HAMREEE! ;D

Nu är det nog dags att sova snart, imorn ska jag upp ganska tidigt och sedan åka till stallet till tolv ungefär. Då ska jag och Jessica rida ut tillsammans om det är bra väder! :) Men jag kikade på SMHI.se och där såg det positivt ut, inget regn än så länge utan dagen skulle bestå av sol och moln. Det gillas! Samma väder på söndag, och jag hoppas att det håller, för vi har inte lust att åka till tävlingen i Wirsbo i regn!

Gonatt Sverige! /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0