my weekend

Jag saknar känslan, känslan av att vara trygg i någons armar. Jag vill bli kär såhär till sommaren. Det skulle vara supermysigt! Får väl se om det dyker upp någon söt och snäll individ som åtminstone skulle vilja mysa lite och vara sådär söt! Flera av mina närmaste vänner har gått och blivit nerkärade, och de verkar så lyckliga. Åh, jag vill också känna pirret i magen igen! :)

Anyway, helgen har mestadels spenderats i stallet. I fredags orkade jag inte rida ordentligt så söta Julia Carlbom fick prova min lilla häst. Det gick riktigt bra för henne och de var verkligen så söta tillsammans! På kvällen var jag nere på McDonalds med sötaste Sandra som var snäll och lånade ut lite pengar så vi kunde moffa i oss både mat och glass. Där satt vi och njöt av att vara onyttiga samtidigt som vi snackade om allt möjligt och det blev en hel del skratt som vanligt! Du är så bra gumman! Me like you very much. :D <3


Julia och Lizzy hoppar lite :)


Julia och Lizzy travar ;D

Igår hade jag stalljour och var i stallet från tidig morgon till sen kväll! Det blev ingen ridning, så Lizzy fick sig en riktig pysselstund istället. Jag borstade henne länge, friserade manen och betade en stund. Hon såg väldigt nöjd ut. På kvällen så åkte jag hem till min underbara vän Jessica och vi åt hemlagad pizza, jag gjorde kladdkaka, sen åt vi kladdkakan som var otroligt god och kollade på Hundtricket som gick på tv. En mysig kväll efter en äventyrlig och lång dag i stallet som innehöll både bra och mindre bra händelser.

Idag har jag slappat och även varit ut till stallet då min medryttare tråkigt nog blivit sjuk. Det var lite segt att ta sig iväg, men när jag väl kom dit började jag borsta Lizzy direkt och flummade även med Sandra en stund och red sedan iväg på en jätterolig runda med Marita - William och Amanda - Vilja. Vi var ute i lite mer än en timme och det var tokbra underlag överallt så det blev mycket galopper! Min häst skötte sig så otroligt bra och det var verkligen en ridtur då jag hela tiden hade ett leénde på läpparna! Jag tog bussen hem vid 21-tiden efter att ha borstat, mockat och kvällsfodrat tillsammans med Marita och Amanda.

I veckan som kommer är det ganska fullt upp varje dag. Helmer ska till veterinären på tisdag, jag ska eventuellt följa med som lasthjälp och stöd, Challe ska till veterinären på onsdag, jag ska inte följa med, men oron kommer finnas i magen. Min lilla Tuva ska till veterinären för att steriliseras på torsdag. Det är hoppträning på onsdag kväll, blåbärshoppning på lördag och en massa annat som jag väljer att inte skriva här. Det gillar jag, även om vissa saker är lite halvjobbiga. Det känns bra att ha grejer inbokade så jag får lite flyt och inte bara sover bort dagarna.

Nu blir det snart sängen!
Gonatt! /m

Ordet är ditt!
Postat av: fenis

hej vän! tänkte bara säg att jag ju faktiskt läser din blogg igen, regelbundet tilloch med!;) haha så är det, jappjappjapp^^ me miss you!

2009-05-25 @ 17:36:18
Postat av: Sandriz

Yes and we are the fucking moffers ! Haha du är bäst mikelii :D I love you!<3

2009-05-25 @ 17:39:07
Postat av: Linnea

Det var så lite & tack! :)

Ja, det är jätteroligt där, jag var där förra sommaren också! Bloggen kommer ju bara handla om hästar i sommar så för dom som inte är intresserade blir det nog inte så roligt o läsa ;) haha.



Du får gärna prenumerera på mig via bloglovin om du använder dig av det & vill följa med! Jag tänkte lägga till dig nu, hästbloggar är ju de roligaste :)

2009-05-25 @ 22:25:33
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Linnea

Ja, jag tycker bloglovin är väldigt bra! Då håller man koll på alla bloggar man tycker om & slipper klicka in på dom 100ggr om dagen för att se om där kommit något nytt! :)



Det är bra, häst är bäst ;) Var bor du & hur gammal är du föresten?

2009-05-25 @ 22:53:39
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Linnea

Okej, vad bra! :) Som sagt tycker jag bloglovin är toppen, det kommer du nog också märka :)



En av mina barndomskompisar bor i Västerås faktiskt, & en annan jobbar där :) Själv har jag vart där en gång tror jag! haha.



Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, jag har ju blogspot.com & du skriver på blogg.se. Men det finns ju massor av folk som är duktiga på designer som kan hjälpa dig med bloggen :)

2009-05-26 @ 13:51:00
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Susanna

Nej, har ingen egen häst =/ Men en vacker dag ska jag ha det, det har jag sagt sen jag började rida för 15 år sen :P

Jag tar hand om några hästar :)

2009-05-26 @ 17:03:22
URL: http://susanna1987.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det känns jätteroligt att jag kom in, det var den enda kursen jag var intresserad av på skolan! :)



Jag läser folkhögskola så det är en kurs där då som är på en termin.. Man lär sig ta fina foton, lär sig redigera i PS, får skapa ett portofolio m.m. m.m. :)

2009-05-26 @ 17:32:32
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0