rain in the air

Det blev en regnig eftermiddag för min del. Lyckades som vanligt vara i stallet i drygt 3,5 timme, och även fastän jag hade fått hjälp med mocknig åt båda hästarna och slapp göra höpåsarna så tog det en himla tid. Lizzy kom in som en lerklump från hagen typ, så det tog ett tag att borsta, och när jag äntligen var klar och skulle ut och rida en sväng i skogen så började det såklart att regna! Och det slutade inte på bra länge heller.. Så det fick bli ett kort longeringspass istället. Jag och Jessica trodde vi skulle ha tur att få plats i stora ridhuset, men tänkte inte på att det var dressyrträningar! Så vi gick till paddocken och blev aningen blöta haha. Lizzy pinnade i varje fall på riktigt fint men såg inte direkt ut att njuta av regnet som piskade henne i ansiktet, stackarn. Jag pysslade om henne ordentligt när hon kom in och lät henne ha ett tunt täcke på sig för att bli torr om kroppen.

Challeman fick vila idag då jag inte hade sån stor lust att blöta ner både honom och mig i regnet.. Jag borstade och pussade massa på honom och det verkade han nöjd med! :)

Tuva mår bra efter operationen och ligger mest och vilar upp sig. Hon är så söt min älskling!

Jag är rysligt trött så idag blir det sängen rätt så tidigt. I morgon ska jag sova ut till elva ungefär, sedan åker jag ut och rider min pärla och efter det ska jag hem och på kvällen blir det att gå på marknaden med mina underbara vänner! :D Hoppas att vädret vill vara lite snällare mot oss i morgon. :)

Gonatt! /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0