i'm back

Idag har jag varit frisk som tusan hela dagen. Trots det så sov jag till strax efter tre på eftemiddagen.. Men det var ganska skönt! Åkte ut till stallet vid fyratiden och hjälpte först till på ridskolan och höll en föräldrakurs tillsammans med Malin och Stina. Det kom bara en förälder, men det var roligt ändå. Vi fick vara som små lärare som skulle demonstrera hur man borstade, kratsade hovarna, sadlade och tränsade på ett säkert sätt, sen fick hon prova allting själv med lite hjälp från våran sida.

Efter att jag chillat med mina kära vänner i cafeterian ett tag så gick jag ner till stallet och mockade och fixade åt min prins Challe, sen pysslade jag med min älskling Lizzy och red ut med Carro - Regina, Jenny - Jupiter och Sofie - Helmer. Vi tog en mysig skogstur med mest skritt och lite trav. Lizzy var fin i bakbenen idag, hon hade varit lite tjock i båda igår. Hon kändes lite stel i början av ridturen, men efter ett tag blev hon jättefin och mjuk när jag jobbade henne i skritten. :)

När jag var klar med Lizzybus så borstade jag rent smutsgrisen Challe och gick en promenad i ca 20 min. Skulle egentligen ha gått en halvtimme, men då hade jag missat bussen hem så det fick bli en kortis idag. Han var pigg och glad och skrittade på ordentligt med båda bakbenen iaf så det kändes bra! Han fick minsann smaka lite på några grästuvor också.. :)



Nu har jag nyss kommit hem och fick börja med att skrubba rent madrassen och måste bädda med nya lakan sen när den torkat.. Jag verkligen hatar att ha en löpande katt hemma som kissar i sängen så gott som varje dag!! Som tur är ska hon kastreras på torsdag nästa vecka, hoppas jag orkar stå ut tills dess..!

I morgon är det hoppträning! Lycka! :D
Puss på er! /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0