hästar, hästar, hästaaaaar!

Jag älskar mitt liv så mycket just nu! Jag älskar att jag har så underbara vänner och att hästarna får mig att må så himla bra! Puss på det! Det här har jag roat mig med idag och igår.. ^^

Fredag: Sov jättedåligt under natten, låg och tänkte och var nervös inför veterinärbesköket med Challe och somnade vid 04.00 ungefär. Försov mig till klockan 06.57 så fick stressa som en galning för att hinna! Men det gick! Det var otroligt intressant och fascinerande att besöka Strömsholms djursjukhus. Jag hade aldrig varit där tidigare och jag var speciellt intresserad av hur mycket en stor röntgenapparat kostade som fanns där. Det visste dock inte veterinärassistenten.. ;P Det gick iaf bättre än väntat med Challeliii och nu hoppas jag att han blir ohalt så han kan börja arbeta igen. :)


Regionhästsjukhuset på Strömsholm

När vi kom tillbaka till Hamre så var jag ute och betade med sötnosen i ca 45 minuter, sen kom mamma och hämtade mig och så åkte vi iväg till mammas moster Inga och hennes man Bror och åt massa god mat och fick jordgubbar till efterätt och sen fika på det! ;D Det var supergott och riktigt mysigt! :) Åkte tillbaka till stallet vid 17-tiden och pysslade om Lizzy. Red ut med Jessica&Belsebub och Carro&Fräze. Vi red barbacka alla tre. ^^ Efter en skogsrunda så busred vi lite i paddocken och jag och Jessica hoppade barbacka med våra sötisar ca 30-40 cm, och Lizzy bockade lite och var fett busig! Haha, trodde jag skulle drutta av, men jag satt minsann kvar! Sjukt kul var det iaf! :D Jag stannade på donken på vägen hem och satt där med Simone. Efter det gick jag hem och hon rullade på inlines bredvid. När jag kom hem runt 23-tiden var jag toktrött kan jag säga! x) Men såklart satte jag mig vid datorn och gick väl och la mig vid 01.00 ungefär.. ;P

Lördag: Var i stallet ca 8.30 och läppte ut alla privathästar, slapp fodra för det var redan gjort då Cazzandra & Shakira var på tävling och Victoria skulle rida supertidigt så hon hade redan fodrat i storhäst-gången. Kicki hade släppt ut 5 av hästarna också, så det var riktigt soft för mig! Men tur det, så trött som jag var haha.. x)

Vid 11-tiden åkte jag iväg till Kärrbo Prästgård med ett voltigelag och en duktig ridskole/voltigehäst vid namn Maiga. Dom skulle nämligen ha uppvisning där klockan 12 på Kärrbodagen. :) Så jag följde med som hästskötare. Det var superkul och det var massor med folk där! Både hästen och barnen i voltigelaget skötte sig utmärkt och var verkligen jätteduktiga! :) Vi stannade kvar där i flera timmar och åt våfflor, kollade på tjurbetes-släpp, tittade på små pojkar utklädda till riddare på sina söta och bockande(!) ponnyer, lyssnade på ett liveband som stog på höskullen och spelade musik över hela gården och imponerades av den lilla söta iordninggjorda terrängbanan på sidan av paddocken och mycket mer! :) Det var toppenväder hela dagen och verkligen supermysigt! Jag vill bo sådär på landet.. all stress bara rann av mig så fort vi var framme. Gud så skönt att alltid ha det så! :) Drömma kan man ju.. :)



Vi åkte därifrån vid 16-tiden och efter att jag tagit hand om Maiga så började jag plocka in alla privathästar och sedan flummade jag ett tag med alla roliga kompisar och sen red jag och Jessica ut. Hon på Baron och jag på Lizzy. :) Har alltid lika kul med min Jessica! ;D Puss på dig! Diiidii! ^^ Sedan blev jag kvar väääldigt länge i stallet.. det brukar lätt bli så haha! Men jag var duktig, och tillsammans med Sara så skurade jag rent badkaret i Lizzy's hage och fyllde på det helt med vatten. :) Jag pysslade massor med både Lizzy och Challe och bara njöt av att borsta och pussa på mina favorithästar! <3

När vi skulle fodra så råkade jag och Jenny välta hela våran foderhylla så att alla burkar ramlade ner på golvet, haha! Men som tur var så gick det att rädda det mesta, och med hjälp av Johanna och Sara så stoppade vi tillbaka det mesta av maten i rätt burkar och så fick hästarna sin kvällsmat tillslut! Vi blev hemskjutsade utav Jennys snälla mamma vid halv elva, så jag var hemma vid typ 23-tiden.. Och nu är jag tröttare än tröttast! Orkade verkligen inte skriva blogg egentligen, men jag gjorde det ändå haha, är man knäpp så är man! ;D Men som jag brukar säga; "det är ju bara jag, ingen som bryr sig ändå! ;D"

Nu tänker jag slå av datorn och SOVAAAAAAAAA! :D Det ska bli så skönt! ;D Imorgon får jag sova ut och sen åker jag nog till stallet och leker med alla underbara människor och pussar lite på mina älsklingar Lizzy&Challe! <3

Hoppas ni också har haft det lika skoj som mig! ;D Puss och Gonatt! /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0