film

Har legat i sängen och tittat på Se upp för dårarna nu ikväll och jag säger bara, älska den filmen! Den innehåller så mycket på samma gång! Humor, sorg, besvikelse, förändring, hopp, framtid. Har du inte sett den, så är det ett måste enligt mig! :) Budskapet som den bär med sig är ju inte heller helt fel.

Jag tänker främst på orden som pappa Sinan säger till sin dotter Yasmin när hon spänt väntar på brevet med besked om intag från Polishögskolan.

- Jag kommer inte komma in pappa..
- Vad det göra? Huvudsaken är att du har kämpat.


Det ligger något i det faktiskt. Och det kanske är att tjata ut begreppet det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa väl, fast jag tycker ändå att man borde tänka på det lite oftare, för då släpper nog mycket av pressen som man har på sig själv.

Nu väntar sängen på mig! Gonatt! /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0