energy

Fantastiskt, det är verkligen dagens ord om du frågar mig. Jag har varit igång hela dagen och det är ovanligt för att vara mig. Jag brukar oftast kunna sova till 2-tiden på eftermiddagen.. Idag har det dock varit helt annorlunda mot vad det brukar! Sommaren och solen måste ha gett mig någon slags energi som jag inte har upplevt på jag vet inte hur länge. Jag är rätt stolt över vad jag har gjort idag, och det kanske låter som en vanlig dag för er, men för oss sjukskrivna som vanligtvis bara orkar med en aktivitet om dagen så är det här stora grejer! ;) Dags att dokumetera denna dag!

Vaknade klockan åtta av väckarklockan, men snoozade till halv nio då jag väcktes av att telefonen ringde! Åt en god frukost framför tv:n och rullade därefter ner mot city. Vädret var underbart och varmt redan på morgonkvisten! Fixade lite och tog sen en cykelrunda runt svartån för att hitta en brygga att slå mig ner vid, men icke! Cyklade runt ett tag och landade hos min vän Jessica som bor på stan. Tanken var att jag bara skulle stanna där i någon timme..

..men efter att ha snackat ett tag så blev vi båda sugna på glass, så vi gled ner mot konsum och inhandlade varsin magnum mandel och varsin cola, därefter promenerade vi ner mot vasaparken och på vägen blev jag nästan ihjälskrämd av min andra vän Jessica som kom skuttandes bakom ryggen på mig och ville säga hej! I varje fall så överlevde jag och sedan gick vi vidare och stekte i vasaparken bra länge. Det var hur kul som helst och vi spanade på roliga människor, lyssnade på musik, flamsade och solade. Efter ett tag blev vi hungriga och gick hem till Jessica igen för att äta mat och kladdkaka med grädde till efterätt. Urgott!! Vi var sedan ute på äventyr för att handla kattsand till Jessicas stinkande kattlåda haha, och vi hamnade till slut på Djurmagazinet ute vid Hälla och spanade bra länge i butiken innan vi åkte hem till henne igen. :)

Våran vän Emil joinade oss vid halv sex tiden ungefär och vi gick för att handla på Hemköp. Sen blev det matlagning, ätning, youtube-tittande, paramore-lyssnande(<3!), chipsätande, bullbakande och massa annat ända tills klockan slog halv tolv och det kändes som att dagen började ta slut haha.

 

Nu längtar jag tills imorgon när det är hoppträning, weei! På fredag är det marknad med mina underbara vänner, på lördag blåbärshoppning och kanske fest i skultuna på kvällen! På söndag ska jag träffa Cassandra en stund också! Det var verkligen inte igår! Puss på det! :D

Sängen väntar på min trötta men glada kropp och jag längtar efter att få gosa ner mig med mina 3 älsklingar!! <3

 
Ida 3 år

 
Tuva 9 månader


Maya 10 veckor
  

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0