strömsholm!

Idag var det dags för mig att besöka Strömsholm och titta på lite hästhoppningar o.s.v tillsammans med Jessica, Mia och lilla Maya. Träffade även på en del folk där; Sandra, Carro, Rosanna, the Lindqvist family, Clara, Hanna, Johanna, Malin, Maria och en massa andra!

Vi åkte främst dit för att se finalen av ATG ridsportallsvenskan där Hamres lag skulle vara med! Vi blev dock lite besvikna när vårat "säkra kort" Maria Norlin inte skulle delta utan hade fått lov att avstå p.g.a tentaplugg och att hästen inte riktigt varit igång.

Zazza Skärfstad på sin vita häst Mi Lady var först ut av Hamreryttarna. Det såg riktigt bra ut i början av banan och vi hoppades att det skulle hålla, tyvärr så fick de problem med hinder nummer fem som var en oxer. Resultatet blev två stopp för ekipaget som då blev uteslutna. :(

Jenny Johansson på Wednesday Surprice var nästa ut för oss. Rundan såg riktigt fin ut, men tyvärr fick de ett pet på nummer fem, samma hinder som bringade otur för Zazza!

Istället för Maria hoppade nu Sara Molvidsson på sin bruna häst Chocolat. Han hoppade bra och hon verkade ha nerverna i styr! Tyvärr så blev det två nedslag varav ett såklart infann sig över den satans oxern nummer fem!

Vi höll alla tummar vi hade när Bobo Fuchs och Double Trouble W kom in på banan! De började mycket starkt och det såg ut att faktiskt kunna bli en felfri runda ända tills 3-kombinationen ställde till problem och två bommar föll ned.

Länk till resultatsidan
Hamres lag slutade på totalt 20 fel och 229,20 sekunder, 2 ynka sekunder för att komma till omgång 2 i finalen! Av de 20 startande lagen gick de 5 bästa lagen vidare till omgång 2. Så Hamre slutade på en 6:e plats totalt! Lite "stolpe ut" denna dag! Men jag hoppas ryttarna ändå är nöjda med sina prestationer, för det är svårt att rida på Strömsholms slottsbana, det vet ju alla "hästnördar" ;) Vi är stolta över er ska ni veta! :) Vi tar igen det nästa år! HAMRE HAMRE HAMRE! :D

Och nu över till vädret... I morse när vi anlände till Strömsholm så var det klarblå himmel och solen kikade fram och värmde oss. Men efter lunchtid så vräkte det ner en massa, massa regn i flera timmar och jag som är så sjukt känslig för kyla frös som fan trots att jag hade på mig t-shirt, två tjocktröjor och jacka, långkalsonger, jeans, vantar och dubbla strumpor! När jag kom hem var mina tår helt vita av köld och jag hade ingen känsel varken i dem eller i fingertopparna. Usch för regn och ruskväder säger jag!

Jag gjorde iordning mackor och varm oboy och la mig i sängen för att titta på film efter att jag bytit kläder. När jag precis lagt mig så plingar det på dörren och jag blev lite rädd och funderade på vem det kunde vara. Tur att man har kikhål! ;) När jag såg att min baby stod i dörren blev jag jättejätteglad!! Hon kom förbi bara för att krama lite på mig och det gav mig sååå mycket värme att jag tinade upp på en gång haha! Puss på dig sötnos!! :* :*

I morn blir det jobb hela dagen lång! Ska bli spännande, och jag är lite nervös. Hoppas jag klarar av det.
Pussdåå! /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0