fabulous weekend!

Tjatja bloggen! (hihi) Idag har jag typ legat i sängen hela dagen för jag har varit sjuuuuk! ;( Så kan det gå när man har haft en fullproppad helg! Men jag har haft det såå roligt tihi! :D

I fredags träffade jag en själ som jag har saknat i några veckor medans hon har gått och blivit neger i turkiet! Det var iaf hur kul som helst, men det blev inte så mycket sömn som det borde ha blivit! Puss på dig anyhow! :*

Lördagen gick åt till att dega i sängen, besöka systemet, städa och fixa sig för jag hade då party på kvällen. Jag, Jessica, Emelie, Michelle, Maja, Johanna och Hanna firade världens bästa Sandra som fyllde 16 år och vi gav henne en liten överraskning när hon kom hit. Vi sjöng för henne i dörren och lät henne blåsa ut 16 ljus som vi så fint hade satt i en daimtårta! ;D Hon fick ett presentkort på Hamre Ridsport på 500 kr så hon kan köpa något fint tihi. Hon blev mycket glad av det! :D Vi partade som fan hemma hos mig och drog sen till någon fest på Haga som dock sög rätt hårt så det blev lite deep talk istället. Sen drog jag vidare till donken med Emelie, Sandra, Michelle och Maja! Hahaha, säger jag bara! Våra interna skämt rockar! You're so ugly when you cry, please just cut it out! That's a LAMP! You're a LAMP! Oh, it's a gurka climbing on the wall! ;o Massa flumm och skratt där med andra ord! Sen drog vi hem till mig och chillade/snackade/fulade oss på facebook och msn och skrattade ännu mer. Tack för kvällen brudar! :D <3

Klockan ringde klockan sju på söndagsmorgonen och jag var helt döööd eftersom jag endast sovit 2 ynka timmar! Men jag visste ju att det skulle bli en kul dag så jag hoppade upp ur sängen och det bar av mot stockholm med Mia, Maya, Jessica och Karin! Vi kom fram vid halv tio och började med att kolla lite på 1.30-klassen som gick på mellan banan. Jag blev kär direkt i hästen som vann! Ramlord e. Landlord - Ralme Z riden av Peder Fredricson, Österlens RF. Hästen som kom 3:a såg ut som en ponny och var jättelik min gamla sköthäst Crest i ansiktet! Lamborghini SN e. Laurin - Irco Marco riden av Sandra Höglund från Gävle RS.


Peder & Ramlord 1:a


Sandra & Lamborghinin SN 3:a



6:e platsen gick till La Marron som inte riktigt ville stå still på prisutdelningen.. Hästen reds av Sofie Bergling, Stockholms FK.

Efter att vi kollat på prisutdelningen gick vi och kollade på alla hästgrejjer som fanns att köpa och Mia shoppade loss i Horseware tältet och köpte ett par nya täcken till Mayas C-ponny som kommer hem i mitten av september! Vi träffade även på Mikaela Zimdahl och hennes mamma, vi stod och pratade lite med dem medans Maya pratade med Sasha haha. Så söta! :'D



Det blev sedan dags för finalen i Ridsport pony cup där vi hejjade på Anna Helmrich på sin b-ponny Sörgårns Cindy! Tyvärr fick de ett litet skitpet i grundomgången och gick då inte till omhoppning. En ponny som dock var det fränaste jag sett var en liten b-ponny som hette Heysel och som reds av Regina Sundblad från Kungsbacka RK. Den var verkligen hur liten som helst och hoppade hur högt som helst över hinderna! Se själva;



De nollade i grunden, men fick tyvärr 8 fel i omhoppningen och blev därför utan placering.

När det var dags för klass 23 på mellanbanan som var en Ackumulatorhoppning i 1.30 och dessutom final i Ramlösa Waterprice så kände nog halva publiken Mias nervositet innan Bacchuz och Bobo kom in på banan! Vi stod båda två som asplöv när de klarade hinder efter hinder, och trots att det såg ut att gå sakta så stannade tiden på 51.15 s! Jokerhindret klarade de galant precis som resten av banan så de la sig på en 2a plats och där stannade de ända tills sista ryttaren kom in och sopade banan och tog sig an segern! Bobo och Bacchuz slutade därför på en 3:e plats vilket var toppenbra med tanke på att det från början var 103 st i startfältet! Vilken kanonhäst hon sitter på! Mia var så stolt och det ska hon verkligen vara. Han är en stjärna den där Bacchuz, plockar placeringar i varenda klass känns det som! :)

 
Bobo & Bacchuz in action


Bobo & Bacchuz (e Cortez - Irco Marco) 3:a

Vi kikade sedan på Grand Prix hoppningen som gick över 1.50m höga hinder på stora gräsbanan och det var en hel drös med fina hästar kan jag säga! Min favorit som jag fastande extra för var Niklas Arvidssons häst Miss Jacson e. Aloube Z - Lombard! Hästen bara seglade över varenda hinder och var inte i en enda bom! De nollade men fick tyvärr ett nedslag på första hindret i omhoppningen och slutade därmed på 4:e plats. Vann gjorde Peder Fredricson på H&M Arctic Aurora Borealis, hur snygg som helst! Min personliga favorit Emma Emanuelsson hade en dålig runda med Nico och slutade på 12 fel, men hästen var sjukt fin och Emma kommer alltid vara min förebild! ;D

 
Segrarekipaket i Grand Prixen

Niklas Arvidsson & Miss Jacson


Ärevarv, kolla energin i galoppen liksom! ;)

Efter det var det äntligen dags för Drottningens Pris som även den gick på stora gräsbanan men nu över 1.40m höga hinder! Jag kollade extra noga på Jenny Johansson & Sammy Joe SN, Sofia Helmrich & Future och Mikaela Zimdahl & Häst och Sport Resor Saturnus.

Jennys runda såg jättefin ut och de fick ett skitpet på en oxer om jag minns rätt! Sofia och Future nollade och gick vidare till omhoppning! Tyvärr kunde vi inte stanna och kolla på den men såg i resultatlistan att de vart ute. i omhoppningen, tror hon ramlade av, för jag hittade denna bild på henne;


whoops!


Sofia & Future

Mikaela och Ture gjorde verkligen en superfin runda, men de kom lite i obalans innan trekombinationen och rev därför de två första hinderna där. Pratade lite med henne efteråt och hon verkade ändå nöjd eftersom han hade känts så himla fin och i det stora hela så var det en bra runda och jag håller verkligen med henne! Det var kul att få träffa henne och snacka lite eftersom jag läser hennes blogg varje dag och jag kan säga att hon är lika positiv och glad i verkligheten som hon framstår i sin blogg. :)


Mikaela & Ture


Mikaela och Ture innan framridning

Vi åkte som sagt hem till Västerås igen efter att vi sett grunden i Drottningens pris. Kom hem ungefär vid sex och då skulle jag och Jessica åka ut till Hamre och fixa våra hästar haha, gissa om vi var trötta eller?! Vi försökte ordna skjuts, misslyckades och fick såklart cykla ut iaf, trötta som as! xD Min häst fick vila då hon verkade vara lika trött som mig. Klockan tickade på och vi cyklade hem strax efter nio. En dag proppfull av hästar och jag älskar det! :) Det var riktigt kallt på vägen hem så jag är glad att jag gjorde ett fynd och köpte en ny jacka i sthlm! En snygg jacka i marinblå från Jacson som är vattentät, vindtät och har andasfunktion. Det var halva priset på den, så fick betala endast 350 kr! :D

 
trött sötnos :*                                              the jacket

Nu väntar sängen för en trött mikelii! Jag hoppas jag vaknar upp frisk imorn. Tack till alla som gjorde min helg så otroligt bra!! :D puss & gonatt! /m

Ordet är ditt!
Postat av: Emma

Många fina bilder

2009-09-01 @ 09:23:05
URL: http://emmagynning.blogg.se/
Postat av: isabella

men gud va cool b ponnyn såg ut att vara ;p

2009-09-01 @ 17:46:46
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: sandriiiee

TACK FÖR HELGEN :D!! Och snygg jacket :D

2009-09-01 @ 18:44:42
Postat av: jessicus

puss på ännu en bra helg! awesome :*

grymt inlägg hörru ;) rarw!

2009-09-01 @ 23:24:12
Postat av: isabella

Hon är en holsteiner/halvblod och är 10 år :)

2009-09-02 @ 15:23:55
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

Min kompis var där och tävlade, hon vann klassen för 5 åringarna

2009-09-02 @ 19:02:36
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha, jag har ridit Miss Jacson & jaa, hon är rätt speciell ;P

2009-09-06 @ 21:17:05
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Sofie

Men åh! Haha, där är ju jag.. Vad kul! Jag snodde bilden och la upp den på min blogg, jag betalar dig gärna om du vill ha betalt för det. Har du fler bilder från den tävlingen? Jag red även en häst som heter Hasse E.

2011-10-12 @ 21:04:47
URL: http://sofiebergling.blogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0