we're bound to fly

Toodelido! :) Imorgon börjar vardagen igen efter påskledigheten. Det känns bra! :) Jag har haft en helt underbar helg! Vädret har varit underbart och umgänget detsamma! :D Tänkte berätta lite om hur mina senaste dagar har sett ut. :)

Påskafton
Det hela började med att jag försov mig lite och fick cykla ut till stallet. Det var ju en lite lagom morgonmotion alltså! Huh, jag kan ju inte säga att min kondition är den bästa! :P Maskeradhoppning var det som stod på dagens schema, och jag och Lizzy var utklädda till "äggtjuvar! hehe! Vi fick mycket beröm för våran söta outfit och det var många som fotade oss!



Flera bilder kommer när jag fått dom. :)

Hur som helst så gick själva tävlingen mycket bra för oss. Vi fick 4 fel i 80 cm, vilket jag är supernöjd med! Hon rev första hindret, vilket jag tror beror på att hon var ganska trött med tanke på att våran framridning blev ca 1 h 15 min lång.. Hon var superfin hela dagen och la inte till ett enda stopp! Och då är matte nöööjd! :D

På kvällen var jag ute vid framnäs och grillade lite korv och mös med mina underbara vänner. Fick träffa Elena och det var ju inte igår direkt!! Puss på flummbruden! I love youuu! ;D <3 Det var verkligen vår i luften när vi satte oss där, men det blev riktigt kyligt framåt nio.. Så vi drog hem till Jessica och kollade på film när vi frös för mycket. Men filmen visade sig vara nästan 3 timmar lång så efter halva drog jag och Simone ner på stan och käkade lite glass på donken innan vi cyklade hemåt. Myskväll! :)

Påskdagen
Jag var sjukt trött så slappade hemma hela dagen, riktigt skönt! Åkte iväg till stallet på eftermiddan och hade det mysigt med några underbara stallkompisar. Mockade och borstade min lortiga häst som hade rullat sig och inte hade haft täcke på sig. ;) Sen pussade jag massa på henne och så, men det blev ingen ridning. Hon fick en välförtjänt vilodag! :)

På kvällen var Simone här och jag pysslade lite medans hon halvsov i min säng maha. Vi var trötta, men det var ändå najs med sällskap liksom. :) Puss på dig. <3

Annandag Påsk
Blev väckt av min kära vän Sofie som "tvingade" med mig till stallet i tid för en gångs skull haha. ;D Vi var ute på roligaste ridturen vid IKEA-fältet. Vi galopperade som fan och våra hästar vad så duktiga!! Dom är verkligen bäst! Sen skrittade vi av inne vid villorna och folk tog lite kort på oss haha, exotiskt med hästar utanför huset ju! :) Vi utmanade även ödet lite grann och red över en bro. Lizzy fjantade sig i början, men efter nån minut så gick hon spänt över. DUKTIG! :D <3

Hon blev riktigt svettig av våran galoppträning så jag passade på att schamponera hela henne, så nu är hon en ren häst! Vilket säkert ändrar sig imorn när hon går ut i hagen... Men men.. ;) Nu är allt vinterdamm borta iaf! :)

Ikväll blir det nog bara att slappa framför datorn/tvn. Och vid åtta åker jag ut och hjälper till att kvällsfodra hästarna. :)

Puss på en superbra påsk! :D /m

Ordet är ditt!
Postat av: Hästpassion

Gud vilken rolig utklädnad! Väldigt uppfinningsrikt gjort.

2009-04-13 @ 22:58:35
URL: http://hastpassion.blogg.se/
Postat av: Hästpassion

sv: Varsågod. Tycker speciellt om det med manen ;-)



Tack, snällt av dig!

2009-04-13 @ 23:44:59
URL: http://hastpassion.blogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0