sommar!

Nu är det verkligen sommar ute!! Idag var det 18 grader i skuggan utanför stallet! Så himla skönt!! :D Och det ska bli lika varmt hela helgen har jag hört! Och det passar ju utmärkt eftersom det ska vara hopptävlingar på Hamre hela helgen och dessutom ute i paddocken! :D

  


Idag var jag ute på en riktig bustur på min lilla häst haha! Det var meningen att vi bara skulle skritta så jag red ut i skogen på hackamore. Men hon kändes jättepigg och jag hade lite bråttom så vi tog lite trav ändå i björnöskogen och när vi kom ut på fältet så kände jag hur hela hästen ville springa och jag tänkte att äh, vad fan! Så vi tog några toksnabba galopper runt runt runt! Och det var så skööönt! Det finns nog inget bättre än att bara flyga fram med sin häst! :'D Alla tankar och spänningar i kroppen bara försvinner och adrenalinet pumpar! :D Det var behövligt! :)

Efter stallet var jag och Camilla och hälsade på Simone på sjukhuset och stackarn har ju verkligen ont! :( Ingenting är brutet och hon får svar från magnet-röntgen imorn och får då veta om några mjukdelar är av eller svårt skadade.. Jag håller mina tummar och tår för att hon kommer få ett positivt besked! Om korsbandet eller liknade är av så blir det operation.. Och det vill hon nog helst slippa! Tänk vad illa det kan gå när man ramlar av alltså! :( Pluttan<3 Vi var iaf ut på en promenad med henne och satt och snackade och hon skrattade och var ändå ganska glad. :) Men det kändes så hemskt att gå därifrån och bara lämna henne där... Hon har ju så tråkigt. :(

Imorn ska jag vara duktig och jobba som funktionär på banan! ;D Jag har anmält mig och sagt att jag kunde komma vid halv nio på morgonen och sedan jobba dom 3 första klasserna och kanske den första lagklassen också. Jag får se hur varmt det är hur mycket jag orkar. Jag tänker iaf dra på mig solbrillorna imorn och ha linne på mig så man kanske får lite färg?! ;D Sen hade jag tänkt rida ut på en mysig skrittrunda på Lizzy också om jag hinner! I värsta fall får hon vila, men det brukar hon klara av.. ;) Jag vill nämligen hälsa på Simone en sväng imorn också.. Och jag vette katten om jag hinner det om jag ska rida.. Vi får se hur jag gör!

Pratade lite med Mia som äger Baron (se bild nedan ^^) idag och jag ska få hjälpa till med honom nu ett tag eftersom att hans 3 skötare är lite "upptagna" en tid framöver.. Jessica åker på APU i 3 veckor, Emma åker till Kina och Simone är ju där hon är.. Så då får vi se om jag lyckas hålla mig kvar på bockande-arne! Jag hoppas han gör av med lite energi när han får börja gå ut i stor hage iaf! På söndag är det dags att släppa ihop honom med hästarna i Larssonhagen. Det blir nog bra det där! :)



På söndag har jag blivit erbjuden lite pengar för att ta Challe's stalljour så då blir det en heldag i stallet då med! :) Sen ska jag ta hand om och rida Challe också och det blir sista gången innan utlandsresan! För på onsdag nästa vecka åker han ner till Skåne och sen vidare till Holland! Jag är lite nervös faktiskt.. Han ska ju åka ganska långt.. <3

Ja.. Det blir kort och gott en hel helg i stallet.. som vanligt då.. ;D Enda skillnaden är väl att jag kommer vara där från tidig morgon båda dagarna.. hehe! Men jag gillar't! Hästar är mitt liv! ;D

Nu borde jag gå och duscha och sen krypa ner i sängen om jag ska orka upp vid sju imorn bitti.. *gäsp!* Njut av solen och värmen nu i helgen! :) Pussdåå! /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0