glad!!

Jag är glad!! :D Men jag vet fan inte vad det är! Men jag är inne i någon slags period där jag ser allt ljust! Det är himla skönt verkligen! Allting blir så mycket lättare nu när det är ljust ute och man kan gå i t-shirt utan att frysa! :D Jag bara älskar vår och sommar!! :D Diiidiii! ^^

Idag var jag i stallet i typ sex timmar.. Förvånande? Inte direkt! Men det kändes inte så länge, för i lördags och söndags var jag där i 13 respektive 12 timmar! Helt sjukt.. Jag har nog aldrig tillbringat så mycket tid i stallet under en enda helg! Men det var verkligen jättejättekul!

I lördags jobbade jag och Jessica som funktionärer på banan från 9-12 och jag brände sönder mina axlar som faan! (y) Sen mockade jag åt Lizzy och fixade rent badkaret i hagen och fyllde på med vatten. Hästarna blev glaaaaaada! :) Jag missade då när Hamrelaget kom 2:a i ridsportallsvenskans andra omgång, men äsch haha. Jag gick iaf och kollade på tävlingarna sen tills nästa sista klassen. Bacchuz var med och han och Bobo red 1.25m och fick ett litet skitpet! Han såg verkligen jättefin ut! :) Efter det red jag och Jessica ut tillsammans barbacka. jag på Challe och hon på Belsebub. Det var en rolig och flummig tur med två trötta huvuden! xD

I söndags hade jag stalljouren så var i stallet typ kvart i åtta och fodrade och släppte ut alla söta hästar. :) Fick hjälp av flera stycken som var där så det gick ovanligt fort! Jag och stalltjejerna fixade sedan ihop en hejjarklack och jag kopierade ramsorna och samlade ihop alla tills sista omgången av ridsportallsvenskan skulle börja klockan elva! Alla var jätteduktiga och skrek så högt dom kunde och jag fick höra efteråt att våra ramsor var uppskattade av dom som red! :) Det känns jättekul att man kan hjälpa till och peppa på sidan om!! :) Vårat duktiga lag red superfint i en sjukt spännande grundomgång och en lika spännande omhoppning om 1:a och 2:a platsen!! Det räckte med att komma 2:a så skulle laget gå vidare till Strömsholm, och det var nog därför det gick så pass bra. Jag tror inte att dom kände så stor press när dom red eftersom det inte spelade någon roll om dom vann eller kom två. Platsen i SM för lag var redan klar! Men självklart så ville dom vinna på hemmaplan och det gjorde dom efter tre säkra nollor till publikens stora jubel!! Prisutdelningen var underbar! Vi var massa Hamreryttare som stod längs paddockens staket och jublade, visslade, applåderade och ropade "hamre, hamre hamre!!" när dom galopperade iväg med sina segertäcken, rosetter och blombuketter! Rysfaktor på det!! :D


   
 





Det blev lite lunchpaus för min del innan jag och Jessica agerade prisutdelare efter finalen i div 1 där jump club vann både dagens omgång och allt totalt! Sedan ställde jag upp och jobbade och stod vi insläppet till banan i dom 2 sista klasserna för dagen. Det var riktigt kul! :) Kvällens bästa var att Bobo och Bacchuz vann 1.35 m som var den sista klassen för helgen! Så himla roligt verkligen!! :D Hon är så duktig och han är så himla fin!! :)

Det var verkligen en toppen helg! Vädret var strålande sol och uppåt 20 grader båda dagarna och som sagt jag brände mig på lördagen (a). Men jag var duktig och smörjde in mig på söndagen och hade t-shirt så mina axlar fick vila!

Nu har jag skrivit så mycket att jag inte orkar berätta vad jag gjorde idag när jag red! xD Det gick iaf sjukt bra att rida Baron och Lizzy var lika pigg och glad som hon brukar! :) Pussdååå! /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0