she was young

Då hade halva veckan gått, det är ju redan torsdag imorgon och det betyder att jag har världens sötaste Challe! :D Jag var och pussade på honom idag, han var så söt! Jag blir så glad av min darling! Min darling 2! KÄRLEK! :)<3

Något som också gör mig glad är att det har varit en rolig dag! :D Jag har spenderat dagen med bästa Sofie och vi har flummat runt i stallet i sex timmar! Jävla unge att alltid få mig glad haha! Stallet är bäst med henne! ;D Jag menar, vem hade annars hjälpt mig att ta in alla 15 hästar idag när jag hade intaget?! Och vem hade jag diskuterat med om livets viktiga frågor? Nej, just det! ;D Ibland blir jag rädd, vi tänker jävligt lika haha!

Hur som helst så var våran ridtur helt sjukt bra!! Vi började med att skritta fram våra små sötnosar och gick halva åsen, sen red vi i paddocken tillsammans med Amanda&William, Malin&DampCarras xD och Ellen&Sheila. Marita var så söt och hade lagt ut ett par travbommar åt Amanda, så jag frågade om vi också fick låna dom lite och det gick såklart bra. :) Sen byggde hon en tvåstuds som senare blev en trestuds och så var hon snäll och sänkte/höjde oxern åt oss. :) Det gick superbra att hoppa vilket jag blev rätt förvånad över! Lizzy var nämligen så himla stoig och bråkig när vi red fram i paddocken, men det gav otroligt nog med sig när hon fick skutta lite. :) Hon fick ett par rejält fina språng över oxern och matte är så stolt så stolt! DUKTIGA BABY! :D <3


Jag red på hackamore idag, det var andra gången jag prövade det när vi hoppar, och det gick ju som sagt väldigt bra så jag tror faktiskt att jag ska satsa på att prova det på nästa träning och jag hoppas att jag kan ha det i fortsättningen för det är en sån skillnad på henne! Jag blir liksom inte hängande i handen på henne, och hon går framåt mycket lättare. Och om jag råkar "handbromsa" henne lite innan hindret som är lite av min dåliga ovana, då känns det inte som ett ryck i munnen på henne, utan det trycker lite lätt på nosryggen och det blir inte en sådan kraft att hon bromsar/stannar lika lätt har jag upptäckt! Jag ska i varje fall prata med Maria om det på onsdag när vi tränar. :)

Nu ikväll har jag förnyat min licens och anmält oss till tävlingen i Kungsör den 2 maj!! Iiiih, jag är helt glad och värsta taggad! Hur det än går så vet jag att jag kommer att åka dit med självkänsla och jag kommer att ha kul! Och det är det som är det viktigaste ju! :) Det känns så kul nu! Jag vill verkligen iväg med min fina Lizzy! Det kommer äga!! :D

Pussdå! :D /m

Ordet är ditt!
Postat av: Josefine Sohlman

Vilken söt häst :)

2009-04-19 @ 09:05:33
URL: http://ryttarens.blogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0