like cherry lips

Idag har det varit en helt fantastiskt underbar dag! :D Jag har spenderat min tid i stallet från klockan nio imorse till klockan halv sex nu ikväll ungefär och jag har haft en helt klockren dag! :D Så nu tänkte jag skriva lite om dagens äventyr! ;)

Jag började med att jobba i ridskolestallet från 9-11 imorse, fick mocka 5 boxar, sopa gången och fylla en kärra med hö, helt okej för en hundring liksom.. ;) Sen lallade jag omkring lite och hälsade på Lizzy i hagen, hon stod och solade och var fett söt och jättegosig! Hon la huvudet på min axel och bara stod och njöt, och jag fick pussa på henne och hon gnuggade huvudet mot mig och var bara så söt! :') <3









Vid tolv kom min vän Sofie med en cola till mig (<3!), så vi satte oss utanför cafeterian och åt lite lunch tillsammans med Jenny. Sen satt vi där och solade/snackade ända till halv två. :) Det var supernajs! :D Vi tog in våra hästar efter det och red iväg alla tre på en mysig uteritt i den sköna solen! Vi tog halva åsen och sen hoppade vi lite stockar i björnöskogen, det var askul!! :D Efter det gick vi till paddocken och red lite mer seriöst. Lizzy var så jävla fin verkligen!! ÄLSKA!<3 När jag orkar rida ordentligt går hon ju så himla underbart!!<3 Vi hoppade lite där också då det fanns tre småhinder. :) Efter ett tag bytte jag och Jenny häst och jag fick prova att hoppa Jupiter. Men vi bytte sadel också hehe xD För min sadel låg mycket bättre på honom! Hans sadel är ju typ cepe.. :S Så Jenny skrittade omkring barbacka på min sötnos medans jag och Jupiter skuttade runt. :) Det var askul! :D Sen red jag lite dressyr på honom, och faaa-an vad fin han va! PLUTT!<3

Vid fyra ungefär så kom min vän Emil och skulle få prova att rida för första gången i sitt liv. :D Han var gryyym! Efter att han fått lite instruktioner av mig så klarade han av att skritta runt själv och att göra halt själv. Han fick trava lite också när jag sprang bredvid. :) Han blev jätteinspirerad av att rida och tyckte det var kul. :D Han hjälpte mig att borsta av henne sen i stallet också, värsta duktig! :)

Det var ju meningen att jag skulle bada Lizzy idag också, men det fanns inget varmvatten så det sket sig. Jag lyckades iaf flörta bort min kvällsfodring till snällaste Carro som tog den! :D <3 Tack gumsiiii! <3 Så jag åkte hem med Sofie och hennes mami. Och jag säger bara hahaha, man ska INTE övningsköra med sina föräldrar! xD Hennes mamma fick värsta nervösa sammanbrottet idag nästan! xD Stackarn! Men ingen skada skedd än iaf! ;)

Nu sitter jag här och återhämtar mig lite efter den långa dagen, och lite senare ska jag nog leka med Simone! ^^

Puss på en superdag dåva! :D /m

Ordet är ditt!

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0