hope

Jag har precis kommit hem från stallet! Min mage kurrar och jag borde egentligen äta något och sedan slöa framför tv:n.. Men jag måste verkligen skriva av mig lite om vad som har hänt! Min vän Simone har nämligen råkat ut för någonting tråkigt idag! :( Hon skulle rida ett pass på sin sköthäst Baron i paddocken.. Jag vet inte hur länge hon hann rida innan han lyckades bocka av henne, och sedan vände baken mot henne och la av en rejäl bakutspark rakt på hennes höft/ben/knä-parti! Hon skrek, nästan vrålade av smärta och tårarna bara rann när hon låg där omringad av fyra ambulansmän.. ;( Dom skulle lägga henne tillrätta på båren och var tvungen att lägga hennes vänstra ben i ett visst läge och det var så hemskt att stå och titta på för hon verkligen kved av smärta när dom flyttade lite på benet! ;( Stackars lilla gumman!! :( :( <3

Jag pratade lite med henne i ambulansen innan dom åkte iväg och pussade henne på pannan. Sen åkte dom iväg och tårarna rann längs mina kinder.. Jag blev så himla ledsen för hennes skull. Hon skulle ju åka ner till Holland på tisdag och vara hästskötare åt Challe på EM-kvalet.. Vem vet vad som händer nu? Tänk om hela hennes knä är krossat? Eller om hon har fått något ledband/korsband avsparkat? DET ÄR INTE RÄTTVIST!! Varför ska hon behöva genomlida det här? Hon som redan har problem med ryggen, har ont i foten plus att hon har en del annat i sitt liv just nu som är jobbigt. Hon har sett fram emot resan till Holland hur länge som helst och så händer det här! ;( Jag blir så ledsen för hennes skull! :(

Jag har fått reda på att hon nu väntar på att få röntgas på sjukhuset och får besked så fort hennes mamma vet något mer om vad det är som gör så ont. Jag håller alla tummar och tår jag har för att det inte ska vara något allvarligt!!

Jag älskar dig min vän! <3






Jag tror jag är chockad över vad som faktiskt har hänt. Jag har haft en klump i magen ända sen ambulansen åkte iväg med Simone. :( Men trots det så tvingade jag iväg mig på en ridtur på underbara Challe. Vi red nere vid vattnet i björnöskogen och bara tog det lugnt. Det var väldigt skönt. Nu hoppas jag att jag kan slappna av lite när jag kommit hem. Jag såg att uteboxarna hade slagits upp på fältet nu ikväll, och jag längtar tills i helgen då det är stora nationella tävlingar på Hamre. Underbara Hamre och underbara tävlingar! Det är bäst! :) Men jag vill vara prisutdelare med min bästa Jessica! Jag hoppas att du kan vara det iaf. Puss gums, jag vet att det är bajs, men du är stark!! <3

Nu blir det mat och sen tv:n! Pussdåå! /m

Ordet är ditt!
Postat av: Bexi

Knäskador är inte och leka med, de är dem man står på varje dag, går med, använder.. man kan inte leva utan dom!!!

2009-04-23 @ 22:22:33
Postat av: mikeliii

svar till bexi: jag vet! :( det är därför jag tycker så synd om henne! :(

2009-04-23 @ 22:27:20
URL: http://mikeliii.blogg.se/
Postat av: Simone

Men söt du är! <3 tusen tack för att du bryr dig, PUSS!!

2009-04-25 @ 16:27:57

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0