freedom!

Idag, söndag har jag haft en helt stallfri dag!! Det har varit riktigt skönt kan jag säga!! Söndagar är min stallfria dag i vanliga fall, men dom senaste veckorna så har jag lyckats vara där iaf hur nu det har kommit sig? x)

Ahja, idag har jag i varje fall inte satt min fot nära en häst. Däremot så skulle jag ha varit där som hästskötare imorse, men jag vaknade med en fruktansvärd migrän så det gick inte! :( Det var lite synd för jag hade sett fram emot att få fixa iordning Baron som hästen heter inför hans första voltigetävling! Men, men.. inte mycket att göra åt! Challe var med och tävlade också, vet inte hur det gick för hans voltigörer som gymnastiserade runt på ryggen, för det fanns inga resultat uppe än. Men några bilder hittade jag i varje fall på honom in action! :)

Om drygt 1 vecka åker Challe ner till Holland med voltigören Kajsa (som ni ser på bilderna). Dom ska nämligen kvala till EM! Jag kommer hålla alla tummar här uppe i Sverige för att allt går bra. Han är ju min prins och sköthäst. :) <3

     
 




Grålle var också med och agerade voltigehäst. På toppen ser ni min kompis Sara som är 11 år och bara har gått i voltige i mindre än ett år. Hon ska tävla SM i höst med sitt lag och på samma häst, Grålle som är relativt ny som voltigehäst och tränas för fullt för att kunna galoppera runt utan att bocka och busa för mycket.. ;)



 Vad gör en hästtokig människa när hon är ledig från stallet en dag då tro?

Eftersom jag hade huvudvärk som attan imorse så låg jag mest i sängen och halvsov efter att ha druckit massa vatten och tagit några värktabletter. Vid tolv visade dom küren från världscupen i dressyr på tv så då kikade jag på det. Framåt eftermiddagen mådde jag mycket bättre och chillade lite vid datorn och tog även tag i att göra sånt där tråkigt som att städa lite! Visst är det tråkigt, men åh vad nöjd man blir med sig själv när man är klar! :)

På kvällen kom min kompis Jessica förbi och vi kollade bl.a på knäckebrödsdansen på youtube. Och om ni har missat Talang 2009 och inte sett dessa nakna killar dansa till grymt passande låtar med endast knäckebröd som skydd så lär ni kolla på det här videoklippet! Jag skrattade nästan så jag grät! xD Det finns så underbart sköna människor alltså! :'D



Efter ett tag blev vi båda sugna på godis och längtade efter en varsin sockerkick så vi pantade lite flaskor och burkar som jag hade hemma och promenerade sedan bort till Karamellfarbrorn där vi köpte en varsin godispåse! Sen satt vi utanför och snackade lite skit och njöt av att vara onyttiga ett tag! ;D Det blev dock kallt efter en stund så då gick vi tillbaka till mig igen och kollade på parlamentet och jag säger bara; Det blir rätt kul med en massa socker i kroppen! Hahahaha! ;D

   

Nu börjar världscupfinalen i hoppning igen! Dags för andra omgången! Så ska kasta mig framför tv:n igen! Vissa kan aldrig få nog av hästar vettni...Och jag är en av dom! :D Hoppas ni haft en skön helg! Pussdåå! /m

Ordet är ditt!
Postat av: FREJA LINDSKOG

Går du också på voltige? :D

2009-04-20 @ 15:58:50
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Jaha, vad roligt :) Gick du på roslagen då eller?

2009-04-21 @ 06:36:26
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Jacqueline Dinewald

Hej, Fin blogg! :)

Grålle och grållan, mitt sto kallas för grållan så det verkar finnas både en grålle och grållan nu! hihi

2009-04-22 @ 15:49:23
URL: http://charente.blogg.se/

Skriv något sött eller surt:

Ditt namn tackkk:
Kryssa i om du är här ofta ;)

Din mäjl if you want: (publiceras ej)

Reklam för din blogg:

Skriv något sött eller surt nuråh:

Trackback
RSS 2.0